Uluslararası ticaret yönetimi (GTM) süreçlerinin organizasyonu, önemli finansal maliyetler gerektirir. Aynı zamanda, GTM sistemini başarıyla uygulayan şirketler daha yüksek getiri ve daha yüksek yatırım geri dönüş (ROI) oranlarına sahiptir. GTM sistemi, ticaret aracıları, lojistik operatörleri, gümrük komisyoncuları ve dış ticaretin diğer katılımcıları arasında etkin iletişimi sürdürmeyi amaçlamaktadır. Uluslararası taşımacılık-lojistik grubu AsstrA-Associated Traffic AG'nin ticaret şeritlerinin yönetimi uzmanları, ithalat-ihracat faaliyetlerinde bulunan işletmeler için GTM'nin başlıca üç avantajını belirledi.
Avantaj 1: teslimat süresinin optimizasyonuh
GTM uygulamasının temel amacı, nakliye süresini optimize etmek ve kargo takibi için maliyetleri azaltmak, dış ticaret işleminin yürütülmesinde ithalat-ihracat siparişlerinin ve diğer hizmetlerin performansının izlenmesidir. GTM sistemi, dahili ve harici aracıların teslimatla ilgili gerçek zamanlı bilgi aktarması sayesinde tüm tedarik zincirinin verimliliğini artırabilecek özelliğe sahiptir.
Uluslararası ticaret faaliyetlerini yönetmek için yazılım kullanmayan şirketler, siparişlerin izlenmesi için daha çok zaman ayırmaktadır. Ancak bugün, üretimin kişiselleştirilmesi ve tüketici alışkanlık ve tercihlerindeki hızlı değişim nedeniyle, asgari teslimat süreleri daha önce hiç olmadığı kadar önemlidir. Küresel rekabet eğilimleri, her bir ürünün üretim maliyetini düşürmeye ve üretilen malların dağıtımı ve işlenmesi için gereken süreyi azaltmaya zorlamaktadır.
AsstrA'nın operasyonel direktörü Denis Gural, taşımacılık sektöründe hızın neden bu kadar önemli bir faktör haline geldiğini şöyle açıkladı: «Bilgi transferinin hızının beklentilerimizin önünde olduğu, sürekli değişen bir dünyada yaşıyoruz. İşte bu yüzden şirketler, lojistik operatörlerden gittikçe daha zor taleplerde bulunuyor. Müşterilerimizin başarısı genellikle bizim operasyonel yeteneklerimize ve lojistik çözümlerimizin kalitesine bağlıdır. Bu nedenle, günümüz piyasasının ihtiyaçlarını karşılayacak yenilikçi çözümler oluşturmaya odaklanıyoruz».
Denis Gural'a göre, hava taşımacılığı ürünün mümkün olan en kısa sürede teslim edilmesini sağlayan en uygun çözümü sunuyor. Eğer müşteri için hava taşımacılığı maliyeti çok yüksekse, müşterinin ihtiyaçlarını tam olarak karşılayan başka bir taşıma türü seçmeniz gerekir.
Gural, «Ticaret Hattı Yönetim sistemi, gerçek fırsatlara ve piyasa koşullarına uyarlanmış rasyonel dağıtım şemalarının kullanımı yoluyla risklerin azaltılmasına yardımcı olur» dedi.
Son yıllarda AsstrA, dijital lojistiğin gereksinimlerini dikkate işini yeniden organize ediyor. Bu konsept, iş süreçlerinin tam otomasyonunu gerektirir.
Denis Gural değerlendirmesini, «Ortaklarımızın yardımı olmadan, iş süreçlerini dijitalleştiremez ve otomatikleştiremezdik. Bugün, müşterilerimiz ile yakın entegrasyon için elektronik veri değişimi (EDI), Kontrol Kulesi ve diğer yenilikçi ürünler için yenilikçi çözümler sunuyoruz. Müşterilerimizin lojistik görevlerini olabildiğince çabuk çözmeye çalışıyoruz.» şeklinde sürdürdü.
Avantaj 2: gecikmelerin ortadan kaldırılması
Dış ticaret projelerinin uygulanmasında gecikmelerden kaçınmak için, nakliyeciler ilgili tüm belgeleri hazırlamalı ve belgelerin doğru olduğundan emin olmalıdır. Gecikmeler, genellikle sevkiyatçıların belirli malların taşınmasıyla ilgili son yasal değişikliklerden habersiz olmasından dolayı ortaya çıkar. Bu gecikmeler, malların maliyetlerinde artışa ve çoğu zaman ürünlerin zarar görmesine ve kaybına yol açmaktadır. Çabuk bozulan mallar ile hızlı tüketim ürünleri bu kabildendir.
GTM sistemi, gerekli belgelerin hızlı ve doğru bir şekilde tescilini garanti eder. AsstrA Karayolu Taşımacılık Departmanının Müdür Yardımcısı Vitaly Eremenko’ya göre her müşteriye bireysel yaklaşım sergilemek ve belgelerin düzenlenmesi sürecinde dikkatli olmak, gecikmeleri ortadan kaldırmanın en iyi yoludur.
Eremenko, «Stratejimiz, hataları ortadan kaldırmak, yüksek nitelikli elemanlarla işbirliği yapmak ve tedarikçilerle yakın iletişim kurmaktır. İnsan faktöründen kaynaklanan gecikmeleri engellemek için Oracle OTM (araç yönetim) sistemimizi müşterilerimizin sistemleri ile etkin bir şekilde entegre ediyoruz. Bu, hata riskini en aza indirmemize, lojistik operasyonlarını optimize etmemize yardımcı olur, bilgilerin gerçek zamanlı olarak değişimini kolaylaştırır, kaynakları tasarruf etmemize olanak tanır. Ayrıca, OTM sistemlerinin her iki tarafa karşılıklı entegrasyonu, verilerin güvenli aktarımı ve gizliliğini sağlar.» dedi.
AsstrA ayrıca, kargo nakliyecileri ve müşterilerin kargoyu takip etmelerini sağlayan Track & Trace sistemini de kullanıyor.
Eremenko, «Yük taşımacılığındaki gecikmelerin en yaygın nedenlerinden biri de disiplinle ilgili problemlerdir. Gecikmenin insan faktörü ya da mücbir sebepler yüzünden ortaya çıkıp çıkmadığı önemli değildir. Amacımız bu tür problemleri tamamen ortadan kaldırmaktır. Ve modern teknoloji, amacımızı gerçekleştirmenin en iyi yoludur. Müşterilerimizin güvenini riske edemeyiz çünkü güven para ile satın alınamaz.» şeklinde konuştu.
Avantaj 3: tam maliyet şeffaflığı
Sürdürülebilir ve karlı tedarik zincirlerinin organizasyonunda, maliyetin tam şeffaf olması önemli rol oynar. GTM sistemi bu sorunu da çözebilir. Bu sistem, malların üretim, nakliye ve depolama süreci maliyetinin tam şeffaflığını sağlar. GTM, bu değerli verileri gelecekteki iş planlaması için biriktirmenizi sağlar.
GTM sistemi, lojistik, ithalat-ihracat ve finansal operasyonların yönetimini sağlar. GTM, iş süreçlerini otomatikleştirir ve maliyetleri izlemenize, verimliliği artırmanıza ve tedarik zincirinin çeşitli unsurlarını gerçek zamanlı olarak entegre etmenize yardımcı olur. AsstrA, ticaret hatlarını yönetmek için kullanılan GTM Oracle sistemini kullanıyor. GTM Oracle tedarik zinciri analitiğini, ihracat ve ithalat sorgularını, otomatik teslimat verilerini ve operasyonel nakliye süreçlerini etkin bir şekilde entegre etmemize yardımcı oldu.
Dış kaynak kullanımı ve üçüncü taraflarla işbirliği, taşımacılık sektörünün ayrılmaz bir parçasıdır. Kural olarak, bir şirket, tüm üretim ve pazarlama süreçlerini, malların imalatından sevkiyat, depolama ve dağıtımına kadar bağımsız olarak işleyemez ve uygulayamaz. Ayrıca, ürünün nihai maliyeti ve müşteri memnuniyeti büyük ölçüde tedarik zincirindeki katılımcılar arasındaki iletişimin ne kadar etkili olduğuna bağlıdır. GTM sistemi, iç ve dış süreçlerin yakın etkileşim ve senkronizasyonuna izin verir, böylece ürünün nihai maliyeti rekabetçi olur ve müşteri sadakati sürekli olarak artar.