AsstrA Forwarding AG ve Bağlı Kuruluşlarından herhangi biri
Nakliye Hizmetleri
GENEL KOŞULLAR
(Son güncelleme 06 Kasım 2024)
Tanımlar
Bu Koşullarda:
“Müşteri” AsstrA Forwarding AG ve Bağlı Kuruluşlarından herhangi biri anlamına gelir. Bu Koşullarda Müşteriye yapılan atıf, Müşterinin çalışanlarını, acentelerini ve kanunen Müşterinin sorumlu olabileceği diğer kişileri içerir.
“Bağlı Kuruluş“, (”Müşteri” ile ilgili olarak) Müşterinin doğrudan veya dolaylı olarak kontrol ettiği veya üstlendiği diğer herhangi bir kuruluş anlamına gelir. Müşterinin Bağlı Kuruluşlarından herhangi biri, bu Koşulların asıl tarafıymış gibi Müşterinin yerine bu Koşulları uygulama yetkisine sahip olacaktır. AsstrA Forwarding AG, tüzel kişiliğin bağlı olup olmadığını teyit etme hakkına sahiptir.
“Tedarikçi”, Nakliye Talimatında belirtilen taşıma ve diğer ilgili hizmetler için Müşteri ile bir sözleşme (Nakliye Talimatı) yapan herhangi bir kişi, firma veya şirket anlamına gelir.
“bu Koşullar” Müşterinin mevcut Genel Taşıma Hizmetleri Koşulları anlamına gelir ve zaman zaman değiştirilebilir. Müşteri bu Koşulları istediği zaman değiştirebilir ve/veya tadil edebilir. Geçerli versiyon bir Nakliye Talimatında belirtilir.
“Nakliye Talimatı”, Mallarla ilgili toplama, elleçleme, depolama, taşıma teslimatı veya diğer hizmetlerle ilgili olarak Müşteri tarafından Tedarikçiye verilen ve burada belirtilen yazılı talimatlar anlamına gelir
“Hizmetler” belirli bir Nakliye Talimatında belirtilen nakliye ve/veya diğer lojistik hizmetleri anlamına gelir.
“Taraf” münferiden ‘Müşteri’ veya ‘Tedarikçi’ ve müştereken ‘Taraflar’ anlamına gelir.
İşbu Koşullar, Tarafların ayrı bir Çerçeve Anlaşma ile düzenlenmiş olan ilişkilerini etkilemeyecektir.
- Bu Koşulların Kapsamı
1.1. Müşteri ve/veya Bağlı Kuruluşları, ayrı olarak ve mevcut Koşullar altında verilecek olan Nakliye Emirlerine takiben nakliye ve/veya diğer lojistik hizmetleri sağlamak için münhasır olmayan bir temelde Tedarikçiyi görevlendirmek istemektedir.
1.2. Tedarikçi, Müşteri tarafından sipariş edilen Hizmetleri kesinlikle Müşteri tarafından verilen Nakliye Emirlerine uygun olarak ve aşağıdaki bileşenlerden birini veya daha fazlasını içerebilen ancak bunlarla sınırlı olmayan Hizmetler için sağlayacaktır
Nakliye ve gümrükleme hizmetleri; Güzergah güvenlik araştırmaları; Karayolu taşımacılığı düzenlemeleri; Gümrük transit işlemlerinde yardım; Malların Konsolidasyonu; Malların emniyete alınması; Konteynerlerin doldurulması ve boşaltılması Optimum taşıma yöntemlerini ve optimum rotaları önermek;
1.3. Müşteri, Malların taşınmasını, Müşterinin özel rezervasyon yönetim sistemi AsstrA Tedarikçi Portalı aracılığıyla yazılı olarak yapılan bir Nakliye Talimatı ile Tedarikçiye devredecektir.
Tedarikçi, Nakliye Talimatının Müşteri tarafından Tedarikçi tarafından sağlanan ve AsstrA Tedarikçi Portalında belirtilen e-posta adresine gönderildiği andan itibaren 3 saat içinde Nakliye Talimatının kabul edildiğini teyit edecektir.
Nakliye Talimatı ayrıca aşağıdaki durumlarda Tedarikçi tarafından işbu Hüküm ve Koşullar kapsamında kabul edilmiş sayılacaktır:
Araç yükleme yerine gönderilir (verilen Nakliye Talimatı hükümlerine göre); veya Tedarikçi, Nakliye Talimatını Müşteri tarafından gönderildiği andan itibaren 3 saat içinde yazılı olarak doğrudan reddetmemişse; veya Tedarikçi, aracın plakalarını temin etmiştir.
Bir Nakliye Talimatı, nakliyecinin bunu yerine getirmeye başlaması halinde nakliyeci tarafından kabul edilmiş sayılır.
Tedarikçi Nakliye Talimatını tam olarak ve zamanında yerine getiremezse, yükleme gününden önceki gün saat 14:00'ten önce Müşteriye yazılı bir bildirim gönderecektir.
1.4. Müşteri, yükleme saatinden önceki 24 saat içinde Müşteriye herhangi bir ek maliyet veya ceza ödemeksizin Nakliye Talimatını iptal etme veya değiştirme hakkına sahiptir.
1.5. Nakliye Talimatının kabulü üzerine Tedarikçi, Nakliye Talimatı yerine getirmek için gerekli tüm bilgilere sahip sayılır. Bu nedenle Tedarikçi, teslimat programı ve koşulları uyarınca görevlerin yerine getirilmesine izin veren makul bir süre içinde herhangi bir ek bilgi talep edecektir.
- Tedarikçinin Yükümlülükleri
2.1. Tedarikçi aşağıdakileri garanti ve taahhüt eder:
Nakliye Talimatını akdetmek ve yerine getirmek ve Hizmetleri sağlamak için tam kapasite ve yetkiye ve gerekli tüm sertifikalara, onaylara, lisanslara, izinlere ve muvafakatlere sahiptir; Hizmetlerin sağlanmasında, yürürlükteki tüm düzenlemelere, yasalara, yönetmeliklere ve en ileri endüstri uygulamalarına (malların taşınması, iş sağlığı ve güvenliği, çevre, ücretler, çalışma saatleri ve koşulları, ayrımcılık, veri koruma, gizlilik, ekonomik yaptırımlar, ticaret kontrolleri ve yolsuzlukla mücadele için geçerli olanlar dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) uyacaktır; Hizmetler makul beceri, özen ve titizlikle, verimli, yetkin ve profesyonel bir şekilde yerine getirilecektir.
2.2. Tedarikçi, Hizmetleri kesinlikle her bir Nakliye Talimatına uygun olarak ve gereken tüm dikkat ve beceriyle, profesyonel ve özenli bir şekilde, en yüksek endüstri standartlarına uygun olarak yerine getirecektir.
2.3 Doktor tarafından reçete edilen ilaçların kullanımı haricinde, AsstrA siparişlerini yerine getirirken işyerinde ve çalışma saatleri içinde çalışanlar tarafından alkol ve uyuşturucu kullanımına izin verilmez.
2.4. Nitelikli ve deneyimli personel:
Tedarikçi, bir Nakliye Talimatı ile bağlantılı olarak zaman zaman Tedarikçi tarafından istihdam edilen veya görevlendirilen tüm kişilerin (çalışanlar, işçiler, acenteler ve serbest meslek sahibi yükleniciler dahil ve doğrudan birey olarak veya bir şirket aracılığıyla istihdam edilsin veya edilmesin) (burada - Tedarikçi Personeli) kendilerine verilen görevleri zamanında ve profesyonel bir şekilde yerine getirebilmek için yeterli kapasite, yeterlilik, beceri ve deneyime sahip olmasını sağlayacaktır. Tedarikçi, tüm Tedarikçi Personelinin gözetiminden, günlük yönlendirilmesinden ve kontrolünden tek başına sorumlu olacaktır; Madde 2.3. bölüm 1'e halel getirmeksizin, herhangi bir kişinin Hizmetlerin sağlanmasında görevlendirilmesine izin vermeden önce, Tedarikçi, olağan politikasına uygun olarak çalışmak için uygun referansları ve diğer nitelikleri alacak ve doğrulayacaktır. Bunlar, talep üzerine Müşteriye veya Müşterinin tercihine bağlı olarak herhangi bir üçüncü taraf denetçiye sunulacaktır.
2.4.1. Tedarikçi, Tedarikçi Personelinin Müşterinin herhangi bir şirketinin, göndericinin, alıcının veya Nakliye Talimatı ile ilgili diğer tarafın tesislerinde bulunduğu her durumda, söz konusu tesislerdeki tüm politika ve prosedürlere (güvenlik ve sağlık, emniyet ve çevre prosedürleri dahil) ve Müşterinin göndericisinin, alıcısının veya Nakliye Talimatı ile ilgili diğer tarafın tüm makul talimat ve yönlendirmelerine uymasını sağlamaktan sorumlu olacaktır. Yukarıda belirtilenleri sınırlamaksızın Tedarikçi, Tedarikçi Personelinin ilgili tüm sağlık, güvenlik ve çevre yasalarına uymasını sağlayacaktır ve sağlayacaktır.
2.4.2. Müşterinin makul görüşüne göre herhangi bir Tedarikçi Personeli
bu Koşullar uyarınca gerekli performans standartlarını karşılayamaması; veya Müşteri için kabul edilemez davranışlarda bulunması halinde
Tedarikçi, Müşterinin talebi üzerine ve masrafları Tedarikçiye ait olmak üzere, makul olan en kısa sürede ve her halükarda 7 gün içinde Tedarikçi Personelinin söz konusu üyesinin Hizmetlerin sağlanmasıyla ilgili her türlü görevden alınmasını sağlayacaktır.
2.5. Tedarikçi, işbu Şartlar kapsamında kullanılan nakliye araçlarının iyi, temiz ve hijyenik bir durumda tutulmasını; düzenli olarak temizlenmesini, servis edilmesini ve bakımının yapılmasını sağlayacaktır. Araçlar, nakliye sırasında malların herhangi bir şekilde zarar görme riskini önleyecek bir durumda olacaktır.
2.6. İster ödünç alınmış ister satın alınmış olsun, tüm nakliye araçları amaca uygun olacak ve ilgili tüm yasa ve düzenlemelerin gerekliliklerini karşılayacaktır. Tüm nakliye araçları güvenli bir şekilde kullanılabilir olacak ve Tedarikçi tarafından her zaman kendi maliyetiyle iyi çalışır durumda tutulacaktır.
2.7. Hizmetin gerekli kalite standartlarını karşılayabilmesini sağlamak amacıyla, Tedarikçi mali durumunun sağlam olduğunu kanıtlamalıdır. Bu kapsamda, Müşteri’nin talebi üzerine, mali kazançları, bilançosu, sosyal güvenlik katkı belgeleri ve vergi belgeleri gibi bilgileri sağlamalıdır. Müşteri, tamamen kendi takdirine bağlı olarak, Tedarikçi’nin ekipman filosunu denetleme hakkına sahiptir, ancak bu durum Tedarikçi’yi işbu Şartlar kapsamındaki yükümlülüklerinden kurtarmaz.
2.8. Kamyonlar aşağıdaki donanımlara sahip olmalıdır:
Aracın her iki tarafında, yürürlükteki yasalara uygun olarak ve mümkünse kamyonun iç kısmında gerekli sayıda bağlama noktası bulunmalıdır. Yürürlükteki mevzuata uygun bir miktarda kayış bulunmalıdır. Ayrıca, minimum eşdeğer dayanıklılığa sahip demirden zincirler veya kablolar da kullanılabilir. Yükleme öncesinde zemine kolaylıkla uygulanabilen, yükleme sırasında veya sonrasında ayarlamaya gerek kalmadan kullanılabilecek yeterli büyüklükte kaymaz halılar bulundurulmalıdır. Kaymaz halılar, asılı bir yükün altında olduğunda yönünü değiştirmek veya yeniden düzenlemek kesinlikle yasaktır. Römorku tamamen güvenli bir şekilde açmak için gerekli araçlar bulundurulmalıdır. Uygun olmayan merdivenlerin kullanımı veya kamyonun tavanına tırmanmak gibi tehlikeli çalışma yöntemlerine izin verilmez. Römork zeminleri her zaman boş ve temiz olmalıdır. Gereksinimleri karşılamayan kamyonlar yüklenmeyebilir.
2.9. Tedarikçi, Malların herhangi bir şekilde kirlenme, yağmur, toz, sıcaklık veya don gibi etkenlerden zarar görmemesini sağlamalıdır. Gerektiğinde, Tedarikçi malları korumak için yalıtımlı ve/veya sıcaklık kontrollü römorklar kullanmalıdır.
2.10. Tedarikçi, araçların yükleme/boşaltma alanlarına güvenli şekilde yerleştirilmesini, belirlenen araç durdurma mekanizmalarının sabitlenmesini ve yükleme/boşaltma işlemleri sırasında aracın kargo bölümünün hareket etmemesini sağlayan adaptasyonları sağlamalıdır.
2.11. Tedarikçi, müşteri tarafından verilen Nakliye Emirleri ve bu Şartlar uyarınca, Yükleme Noktası'nda kendisine sunulan tüm mal tonajını inceleyerek teslim almakla yükümlüdür. Malları teslim almadan önce, özellikle nakliye belgelerinde (özellikle irsaliye) yüklenen malların durumuyla ilgili herhangi bir uygunsuzluk veya kusuru açıkça belirtmek zorundadır. Aksi takdirde, nakliye belgelerinde belirtilen Malların iyi durumda ve eksiksiz olarak teslim alındığı kabul edilecektir.
2.12. Tedarikçi, Müşteri tarafından belirlenen toplama programlarına uymaması durumunda, Müşteri, başlangıçta Tedarikçi’ye verilen Hizmeti, kendi seçeceği herhangi bir üçüncü tarafa devretme hakkını saklı tutar. Ayrıca, Müşteri, üçüncü taraf nakliye hizmetinden kaynaklanan maliyetleri Tedarikçi’ye tazmin ettirme ve bu maliyetleri Tedarikçi’ye borçlu olduğu tutarlardan mahsup etme hakkını da saklı tutar.
2.13. Malların Tedarikçi’nin nakliye aracına yüklenmesi işlemleri Müşteri’nin çalışanlarının ve/veya ekipmanlarının (örneğin vinçler) katılımıyla gerçekleştiriliyorsa, bu işlemler Tedarikçi’nin kontrolü ve rehberliği altında yürütülmelidir.
2.14. Taraflar arasında, ürünlerin yüklenmesi, boşaltılması ve istiflenmesi ile malların sabitlenmesi gibi ilgili tüm işlemlerin Tedarikçi’nin gözetimi altında ve talimatlarına uygun olarak yapılacağı konusunda mutabakata varılmıştır. Bu durum, Müşteri veya çalışanlarının bu işlemler sırasında Tedarikçi’ye yardım etmesi halinde dahi geçerlidir. Tedarikçi, belirtilen faaliyetlerden tam sorumluluk almayı kabul eder ve herhangi bir eylem veya ihmalkarlık sonucu meydana gelen zararların sonuçlarını Müşteri’ye tazmin etmekle yükümlüdür.
2.15. Tedarikçi, aracın yükleme noktasından hareket etmeden önce, yüklenen malların aracın maksimum ağırlığını aşmadığını (malların dingillere göre dağılımı dahil) ve yükleme/boşaltma işlemlerinin gerçekleştirildiği ülke yasalarının yanı sıra transit geçiş yapılan ülkelerin ilgili yasalarını ihlal etmediğini doğrulamakla yükümlüdür.
2.16. Araçtaki yükleme bölmesi mühürlenmiş olsa dahi, Tedarikçi, irsaliyede belirtilen miktar ile fiilen taşınan malların uyumluluğunu sağlama sorumluluğundan muaf tutulamaz.
2.17. Tedarikçi, aracın boş ağırlığı, yükleme yerine varışı, boşaltma yerine planlanan varış zamanı gibi bilgileri, bu zaman diliminden en geç bir gün önce Müşteri’ye yazılı olarak (e-posta yoluyla) bildirmekle yükümlüdür. Tedarikçi, yükleme ve/veya boşaltma tarih ve saatinden herhangi bir sapmayı Müşteri’ye derhal bildireceğini, ayrıca malların veya belgelerin herhangi bir kayıp ya da hasarını yazılı olarak bildireceğini taahhüt eder ve bu tür taleplerin çözümünde Müşteri’ye tam destek sağlar.
2.18. Tedarikçi, bir Nakliye Talimatında tanımlanan yükleme/boşaltma yerlerindeki trafik ve karayolu düzenlemelerine, kurallarına ve yönetmeliklerine ve gönderen/alıcı tarafından verilen diğer güvenlik talimatlarına uymayı ve personelinin bunlara uymasını sağlamayı taahhüt eder.
2.19. Malların yetkili olmayan alıcıya teslim edilmesini önlemek için Tedarikçi, Malları Müşterinin talimatlarına tam olarak uygun şekilde teslim edecek, alıcının temsilcisinden vekaletnamenin aslını veya onaylı kopyasını ve pasaportunu talep edecek ve alıcının temsilcisinin vekaletnamede belirtilen pasaport bilgilerinin doğruluğunu kontrol edecektir. Malları alıcıya teslim ederken, Tedarikçi, varsa haklı çekincelerle birlikte teslim edilen Mallara ilişkin nakliye belgelerinde imzaları almayı taahhüt eder. Tedarikçi, Nakliye Talimatında aksi belirtilmedikçe boşaltma işlemlerini denetleyecektir.
Eğer alıcı, herhangi bir nedenle malları teslim almayı reddederse, Tedarikçi şunları yapmakla yükümlüdür:
Alıcının reddini ve gerekçesini derhal Müşteri’ye bildirmek, Müşteri’nin ilettiği tüm talimatları derhal uygulamak, gerekirse, Müşteri Tedarikçiye bu Malların teslim edileceği başka bir yeri bildirene kadar Malların iyi durumda tutulabileceği uygun bir depolama alanında saklamak.
Tedarikçi, bu Malları nihai varış yerlerine teslim etmek için Müşteri tarafından verilen talimatları mümkün olan en kısa sürede yerine getirmeyi taahhüt eder.
2.20. Tedarikçi, mücbir sebep halleri dışında ve mümkün olduğunca Müşteri’den açık izin almadıkça malların transit sırasında boşaltılması, taşınması, depolanması veya yeniden yüklenmesi işlemlerini gerçekleştirme yetkisine sahip değildir.
2.21. Malların transit sırasında boşaltılması, depolanması ve/veya taşınmasının kesinlikle gerekli olduğu durumlarda, Tedarikçi, Müşteri’den yazılı onay aldıktan sonra şunları yapmayı taahhüt eder:
Malları uygun araçlarla boşaltmak ve taşımak, Malları, Malların özel durumuna uygun kapalı bir depoda, söz konusu depoda saklanan diğer mallardan izole edilecek şekilde saklamak; ve Genel olarak Müşteriyi, Malların bütünlüğüne ve/veya kalitesine yönelik her türlü zarar riskine karşı güvence altına almak
Tedarikçi, Müşteriden herhangi bir talimat gelmemiş olsa bile aynı sorumluluğu üstlenir. Bu nedenle, koşullar ne olursa olsun, Tedarikçi üzerinde mutabık kalınan Hizmeti yerine getirme konusunda kesin bir yükümlülük altındadır.
2.22. Tedarikçi, sipariş edilen nakliyeyi doğrudan ve herhangi bir gecikme olmaksızın gerçekleştirmeyi ve Malları Müşteri ile mutabık kalınan hüküm ve koşullara göre ve Müşteri tarafından düzenlenen tüm belgeler eşliğinde belirlenen varış yerlerine teslim etmeyi garanti eder.
2.23. Tedarikçi, Nakliye Talimatında öngörülen teslim tarihine kadar Hizmetleri yerine getiremezse, Müşteri, Tedarikçiye, söz konusu Malların zamanında teslim edilmesini sağlamak için ek kaynakların (ek araçların seferber edilmesi dahil) kullanılması yoluyla Hizmetlerin yerine getirilme hızını artırmak için ek önlemler alması talimatını verebilir. Gecikme veya başarısızlık, Tedarikçinin bu Koşullar veya belirli bir Nakliye Talimatı açısından yükümlülüklerini ihlal etmesinin bir sonucuysa, Hizmetlerin hızlandırılmasından kaynaklanan her türlü ek maliyet Tedarikçinin hesabına olacaktır. Şüpheye mahal vermemek için, gecikme herhangi bir Mücbir Sebep olayının veya Müşterinin ya da Müşterinin sorumlu olduğu herhangi bir kişinin neden olduğu herhangi bir gecikmenin sonucu olarak ortaya çıkarsa, Tedarikçi bu tür bir hızlandırmadan kaynaklanan makul ek maliyetlere hak kazanır.
2.24. Tedarikçi, asgari ücretler de dahil olmak üzere istihdam konularını düzenleyen yasaların hükümlerine uyacaktır. Özellikle, Tedarikçiler, uygulanabilir olmaları halinde, aşağıdaki kanunların hükümlerine uyacaktır:
Genel Asgari Ücreti Düzenleyen Kanun (Mindestlohngesetz, MiLoG) 11 Ağustos 2014 (Federal Almanya Cumhuriyeti), saat başına brüt 8,5 Euro asgari ücret tutarını getirmektedir; Ulaştırma sektörü çalışanlarının görevlendirilmesine ilişkin 7 Nisan 2016 tarihli ve 2016/418 sayılı Kanun Hükmünde Kararname (“Macron Yasası”, Fransa Cumhuriyeti).
- Müşteri’nin Yükümlülükleri
3.1. Müşteri, Tedarikçiye mallar ve taşımaya ilişkin tüm gerekli bilgileri sağlamalı ve aktarılan bilgilerin doğruluğunu garanti etmelidir.
3.2. Müşteri, taşımacılık sırasında malların güvenliğini sağlayacak uygun ambalajlamayı temin etmelidir.
3.3. Yükleme işlemleri sırasında, Müşteri Tedarikçiye destek sağlamalı ve araç dingil ağırlıklarının aşılmasını önlemek amacıyla malların yükleme bölmesine yerleştirilmesi konusunda Tedarikçinin tüm talimatlarını yerine getirmelidir.
3.4. Müşteri, işbu Şartlar kapsamında sunulan hizmetler için Tedarikçinin faturalarını ödemekle yükümlüdür.
3.5. Nakliye Talimatında aksi belirtilmemişse, Müşteri yükleme/boşaltma ve gümrükleme işlemlerinin aşağıda belirtilen süre içinde yapılmasını sağlayacaktır:
Uluslararası gönderiler için - BDT ülkeleri topraklarında 48 saat içinde, Cumartesi, Pazar ve Tatiller hariç ve diğer ülkelerin topraklarında 24 saat içinde, Cumartesi, Pazar ve Tatiller hariç, varış saatinden sonra, kamyon sabah Nakliye Talimatında belirtilen saatte (ss:dd) geldiyse. Kamyonun daha geç gelmesi durumunda, yükleme/boşaltma ve gümrükleme işlemleri için süre uzayabilir. Yurtiçi gönderiler için - kamyon sabah Nakliye Talimatında belirtilen saatte (ss:dd) vardıysa, varış saatinden sonra Cumartesi, Pazar ve Tatil günleri hariç olmak üzere 6 saat içinde. Kamyonun daha geç gelmesi durumunda, yükleme/boşaltma ve gümrükleme işlemleri için süre uzayabilir. Türkiye'ye / Türkiye'den / Türkiye içinde nakliye için - 48 saat içinde, Cumartesi, Pazar ve Tatil günleri dahil. kamyonun sabah Nakliye Talimatında belirtilen saatte (ss:dd) varması durumunda varış saatinden sonra hariçtir. Kamyonun daha geç gelmesi durumunda, yükleme/boşaltma ve gümrükleme işlemleri için gereken süre artabilir.
Nakliye Talimatında aksi belirtilmemişse, yukarıdaki izinleri aşan bekleme süresi aşağıdaki oranlarda ücretlendirilir:
Uluslararası gönderiler için - Kamyonun Cumartesi, Pazar ve Tatil günlerinden 48 saat önce, Nakliye Talimatında belirtilen saatte (ss:dd) varması halinde, her 24 saatlik tam sürastarya için 100 euro, Cumartesi, Pazar ve Tatil günleri dahil. Aksi takdirde Cumartesi, Pazar ve Tatil günleri hariç tutulur. Yurtiçi gönderiler için - Kamyon, Nakliye Talimatında belirtilen saatte (ss:dd) Cumartesi, Pazar ve Tatil günlerinden 6 saat önce varmışsa, Cumartesi, Pazar ve Tatil günleri dahil olmak üzere her tam 24 saatlik demuraj başına 50 euro. Aksi takdirde Cumartesi, Pazar ve Tatil günleri hariç tutulur.
- Türkiye'ye/ Türkiye'den/ Türkiye içinde taşıma için - Kamyonun Cumartesi, Pazar ve Tatil günlerinden 48 saat önce, Nakliye Talimatında belirtilen saatte (ss:dd) varması durumunda, her 24 saatlik demuraj için 100 euro, Cumartesi, Pazar ve Tatil günleri dahildir. Aksi takdirde Cumartesi, Pazar ve Tatil günleri hariç tutulur.
Bekleme süresi ücretleri yalnızca aşağıdaki koşulların karşılanması halinde talep edilebilir:
Kamyon Nakliye Talimatında belirtilen saatte (ss:dd) varmıştır. Atanan slottan önce varış olması durumunda, bekleme süresi slot saatinden başlayarak hesaplanacaktır. Geç varış durumunda, kamyon mümkün olan en kısa sürede yüklenecek ve Tedarikçi bekleme süresi ücretlerini talep edemeyecektir; Tedarikçi, Müşteriyi demurajın oluşumu ve süresi hakkında yazılı olarak (e-posta ile) bilgilendirmiştir; Tedarikçi, kamyonun tam varış ve ayrılış zamanını belirten, imzalayan kişinin imzası, adı ve görevi ile birlikte bir “bekleme süresi” sertifikası veya CMR üzerinde bekleme süresinin orijinal onayını sunmuştur. GPS kopyası yalnızca ek bir kanıt olarak sunulabilir, ancak “bekleme kartı” veya CMR'de yapılan şerhin yerini alamaz; Tedarikçi, bekleme süresi ücretlerini olayın gerçekleşmesinden itibaren 20 gün içinde talep etmiştir.
- Ücret ve Ödemeler
4.1. Tedarikçi, Nakliye Talimatını etkileyen tüm koşullar ve şartlar ile Hizmetleri Nakliye Talimatına uygun olarak ve mevcut Koşullar kapsamında tedarik etme kabiliyeti konusunda kendisini tatmin ettiğini garanti eder. Tedarikçi, Nakliye Talimatında açıkça belirtilmedikçe, herhangi bir ek ödeme veya ödenek alma hakkına sahip olmayacaktır. Tedarikçi, söz konusu bilgilerin Müşteri tarafından yazılı olarak sağlandığı durumlar haricinde, nasıl elde edilirse edilsin, yanlış anlaşılmalardan, yanlış bilgilerden ve yapılan varsayımlardan sorumlu olacaktır.
4.2. Nakliye Talimatında aksi açıkça belirtilmedikçe, Nakliye Talimatı Fiyatı aşağıdakileri kapsayacaktır:
Hizmetlerin sağlanmasıyla bağlantılı tüm masraflar, harcamalar ve ücretler; Tedarikçinin Nakliye Talimatı ve mevcut Koşullar kapsamındaki yükümlülüklerine uygunluk, tüm yetkilendirmelerin, izinlerin ve eskortların maliyeti dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere.
4.3. Tedarikçi, mevcut Koşullarda veya herhangi bir Nakliye Talimatında açıkça belirtilmediği sürece, Nakliye Talimatı Fiyatına ek olarak herhangi bir ödeme alma hakkına sahip değildir. Tedarikçinin, bu hüküm uyarınca talep etme hakkına sahip olduğu herhangi bir ek maliyete maruz kalması durumunda, Tedarikçi, maliyete maruz kalmadan önce maliyetten haberdar olur olmaz Müşteriyi ek maliyetler konusunda yazılı olarak bilgilendirecektir. Tedarikçi, Müşteri bu maliyetleri kabul ettiğini teyit etmedikçe ek maliyetlere neden olacak herhangi bir işlem yapmayacaktır. Tedarikçinin bu madde kapsamında ek maliyetlere maruz kalması durumunda, Tedarikçi Müşteriye bu maliyetlerin belge onayını sağlayacaktır.
4.4. Güzergahtaki herhangi bir değişiklik veya fiyat ayarlamasına yol açabilecek herhangi bir değişiklik, ancak araç yükleme alanından ayrılmadan veya transit geçmeden önce Taraflar arasında açıkça kararlaştırılmışsa geçerli olacaktır.
4.5. Ödeme, Nakliye Talimatında belirtilen ödeme koşullarına uygun olarak Müşteriye sunulan bir fatura karşılığında uygun şekilde sunulan Hizmetler için Tedarikçiye yapılacaktır. Nakliye Talimatında herhangi bir ödeme koşulu bulunmuyorsa, ödeme 45 gün içinde işbu Koşulların 4.6. maddesinde belirtilen belgeler karşılığında yapılacaktır (Nakliye Talimatında başka koşullar kararlaştırılmamışsa).
4.6. Her faturaya Nakliye Talimatında öngörülen belgeler eşlik edecektir. Nakliye Talimatında herhangi bir belge belirtilmemişse, faturaya ödeme talep edilen Mallar (CMR) için imzalı bir kopya (veya Nakliye Talimatında böyle bir gereklilik belirtilmişse orijinal) irsaliye eşlik edecektir. Tedarikçi, boşaltma işlemlerinden hemen sonra, ancak en geç 24 saat sonra bir alıcı tarafından imzalanmış Mallar (CMR) için sevk irsaliyesinin bir kopyasını Müşteriye sağlayacaktır. Mallar için orijinal irsaliye (CMR), boşaltma işlemlerinden itibaren 14 gün içinde Tedarikçi tarafından Müşteriye gönderilecektir.
4.7. Müşteri faturanın herhangi bir kısmına itiraz ederse, ihtilaf çözülene kadar söz konusu ödemeyi alıkoyma hakkına sahip olacak, ancak ihtilafsız kısmın ödemesini gerçekleştirecektir.
4.8. Mevcut diğer çözüm yollarına halel getirmeksizin, Müşteri, Tedarikçinin işbu Koşullar kapsamında sorumlu olduğu tüm masrafları, zararları, harcamaları veya cezaları, ödenmesi gereken veya ödenmesi gereken herhangi bir tutardan düşme hakkına sahip olacaktır.
4.9. Müşteri, bankalarının banka komisyonlarını ödeyecek ve Tedarikçi, ilgili bankaların banka komisyonları da dahil olmak üzere bankalarının banka komisyonlarını ödeyecektir.
4.10. Müşteri, madde 4.5. ve 4.6.'da belirtilen belgeleri aldıktan sonra, yükün alıcısından bir teslimat onayı talep etme hakkına sahiptir. Müşteri, bir teslimat onayı alana kadar Tedarikçinin faturasını ödememe hakkına sahiptir. Müşterinin, 4.5. ve 4.6. maddelerine uygun olarak Tedarikçi tarafından sağlanan belgelerin gerçekliği konusunda şüpheleri varsa, Müşteri CMR'nin bir kopyasını alıcıdan talep etme hakkına sahiptir. Tedarikçi tarafından sağlanan CMR ile yükün alıcısı tarafından sağlanan CMR'de tutarsızlıklar olması durumunda (örneğin, mühür, imza, tarih vb.), Müşteri, Tedarikçiye yükün taşınması için hizmetlerin maliyeti tutarında bir ceza uygulama hakkına sahiptir ve Tedarikçi, Müşteriden ilgili talep veya iddianın alındığı andan itibaren bir gün içinde söz konusu cezayı ödemekle yükümlüdür.
- Belgeler ve Denetim
5.1. Tedarikçi, Tedarikçinin Müşteriye sunduğu faturaları desteklemek amacıyla, genel kabul görmüş muhasebe ilkelerine uygun şekilde sürekli olarak kayıt tutmalı ve işbu Şartlar kapsamında sağlanan Hizmetlerle ilgili olarak Müşterinin makul bir şekilde talep edebileceği diğer kayıtları da muhafaza etmelidir ("Kayıtlar"). Tedarikçi, bu kayıtları, hizmetlerin sağlanmasından itibaren en az beş (5) yıl boyunca saklamalıdır. Ancak, vergiler veya gümrük vergileriyle ilgili kayıtlar, Nakliye Talimatı veya ayrı bir Sözleşmenin sona ermesinden itibaren on beş (15) yıl süreyle saklanmalıdır. Müşterinin talebi üzerine, Tedarikçi, bu Kayıtları Müşteriye sağlamalıdır. Müşteri, işbu Şartlara uygunluğu değerlendirmek amacıyla bu Kayıtları inceleyebilir ve denetleyebilir. Herhangi bir inceleme, Tedarikçinin işyerinde, normal iş saatleri içerisinde ve Tedarikçiye makul bir süre önceden bildirim yapılması şartıyla gerçekleştirilebilir. Müşteri, bu Kayıtları çoğaltabilir, kopyalarını saklayabilir ve haklarını kullanırken bağımsız bir denetçi kullanabilir. Eğer Müşteri, bu Madde kapsamında gerçekleştirilen bir denetim sonucunda, ilgili dönemde Tedarikçinin sağlanan Hizmetler için fazla ücret talep ettiğini tespit ederse, Tedarikçi, bu tür bir fazla ücretin tutarını, faturanın alınmasını müteakip derhal Müşteriye iade etmekle yükümlüdür. Bu Madde kapsamında yapılan denetimler Müşterinin masrafıyla gerçekleştirilecektir. Ancak, denetim sonucunda Tedarikçinin ilgili dönemde Müşteriden %5’ten fazla fazla ücret talep ettiği ortaya çıkarsa, Tedarikçi, denetim masraflarını ve fazla tahsil edilen tutarı, yıllık LIBOR oranına ek olarak %5 faiz oranıyla birlikte Müşteriye ödemekle yükümlüdür.
- Taşeronluk
6.1. Tedarikçinin buradaki yükümlülükleri yalnızca Tedarikçi çalışanları tarafından yerine getirilecektir. Tedarikçi, Müşterinin önceden yazılı izni olmadan buradaki yükümlülüklerinden herhangi birinin yerine getirilmesini taşerona yükleniciye vermeyecek veya devretmeyecektir. Taşeronluk Müşteri tarafından onaylanırsa, Tedarikçi şunları yapmalıdır:
Tam bir şirket profili sunmalıdır; Müşterinin önceden yazılı onayı olmadan hizmetlerin daha fazla taşerona verilmeyeceğini garanti etmelidir; Taşeronun Nakliye Talimatının şartlarından, Müşteri ile Tedarikçi arasındaki anlaşmadan (varsa) ve bu Koşullardan (ücretler, masraflar ve diğer gizli bilgilerle ilgili olanlar hariç) haberdar olmasını sağlamak; Taşeronluk hizmetleri için elektronik yük değişim platformlarını kullanmamak.
6.2. Tedarikçi, taşeronlarının veya taşımanın gerçekleştirilmesi için hizmetlerinden yararlandığı diğer kişilerin eylem veya ihmallerinden, söz konusu temsilciler, hizmetliler veya diğer kişiler istihdamları kapsamında hareket ettiklerinde, bu eylem veya ihmaller kendi eylem veya ihmalleriymiş gibi sorumlu olacaktır.
- Sigortalar
7.1. Tedarikçi, masrafları kendisine ait olmak üzere, mevcut Koşullar kapsamında her zaman ve Hizmetlerin sunulmasından sonra en az 2 yıl süreyle, aşağıda belirtilen sigorta poliçelerini ve asgari teminat limitlerini ve Tedarikçinin Hizmetleri sunduğu herhangi bir yargı alanında yasaların gerektirdiği diğer sigortaları, Hizmetlerin gerçekleştirileceği yargı alanında iş yapmaya yetkili sigorta şirketleri ve saygın bir Sigorta Şirketi ile yürürlükte tutacaktır.
7.2. Tedarikçinin Hizmetleri gerçekleştirmek için taşeronların hizmetlerinden yararlanması durumunda, Tedarikçi tüm taşeronlardan burada belirtilen asgari sigorta gerekliliklerinin aynısını makul bir şekilde talep edecek veya sağlayacaktır. Müşteri, gerekli gördüğünde Tedarikçiden taşeron sertifikalarının kopyalarını talep etme hakkını saklı tutar.
7.3. Tedarikçi, birincil sigorta şirketi/şirketleri ile ve bu Koşulların hükümleri uyarınca aşağıdaki sigorta poliçelerini düzenleyecek ve sürdürecektir:
Kara Taşımacılığı veya Nakliye Komisyoncusu Sorumluluk Sigortası (uygulanabilir olan, “CMR Sigortası”), geçerli yasa hükümlerine uygun olarak Tedarikçinin taşıma faaliyetleriyle ilgili sorumluluğunu kapsayan ve yükün brüt kg başına en az 8,33 SDR tazminat limiti ile güvence altına alınmış sigorta. Bu sigorta, sigortalı araçların listesini içermelidir, aksi takdirde Tedarikçi, sağlanan motorlu araçların sigorta kapsamına alındığını gösteren ayrı bir belge sunmalıdır. Her Türlü Risk Poliçesi, Tedarikçinin gözetimi altındaki mallara yönelik tüm maddi ve doğrudan zararları kapsar (yangın, yıldırım, hırsızlık, vandalizm gibi, ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) ve gönderici/alıcı stokunun tüm gerçek değerini sigorta altına alır. Yasalarca zorunlu kılınan diğer sigorta poliçeleri.
7.4. Tedarikçi, bu poliçelerle ilgili olarak Müşteriye bir sigorta sertifikası veya bu poliçelerin bir kopyasını temin etmeli ve poliçelerde Müşterinin menfaatlerini etkileyen herhangi bir iptal veya önemli değişiklik olması durumunda Müşteriye derhal bildirimde bulunmalıdır.
7.5. Bu maddede yer alan hiçbir hüküm, işbu Şartların diğer maddelerinde belirtilen veya her iki Tarafça kabul edilen diğer anlaşmalardan veya yasadan doğan Tedarikçinin yükümlülüklerini, sorumluluklarını veya taahhütlerini sınırlamaz. Sigorta kapsamında olmayan veya sigorta şirketlerinden tahsil edilemeyen herhangi bir tutar, yürürlükteki yasalar ve/veya işbu Şartların hükümleri uyarınca yasal olarak sorumlu Taraf tarafından karşılanacaktır.
- Yükümlülük
8.1. Tedarikçi, teslimatta meydana gelen herhangi bir gecikme ve mallar, yürürlükteki yasalara göre Tedarikçinin fiili ya da varsayılan kontrolü, gözetimi veya himayesi altındayken oluşabilecek her türlü kayıp veya zarardan Müşteriye karşı sorumludur. Tedarikçinin kontrol, gözetim veya himayesi, malların Tedarikçi tarafından teslim alındığı andan, Müşterinin yazılı talimatlarına uygun olarak teslim edildiği ana kadar olan süreyi kapsar.
8.2. Tedarikçi, işbu Şartların ve herhangi bir Nakliye Talimatının uygulanması ile ilgili olarak personelinin, temsilcilerinin, taşeronlarının, temsilcilerinin, yöneticilerinin, üyelerinin veya hissedarlarının eylemlerinden veya ihmalinden kaynaklanan tüm riskleri ve sorumluluğu üstlenir.
8.3. Tedarikçi, yasaların uygulanabilir herhangi bir sınırlama ve/veya kısıtlaması olmaksızın, Müşteriye ve diğer üçüncü taraflara karşı, tüm kayıplar ve/veya zararlar (hesaplanabilir kayıplar, hırsızlık, yok olma veya ekipmana veya başka herhangi bir maddi mala zarar da dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) konusunda tam sorumluluk taşır. Bu sorumluluk, özellikle Tedarikçinin eylemleri veya ihmalleri (kişisel yaralanma, beden hasarı veya ölüm dahil) sonucunda oluşan zararları kapsar, aksi açıkça belirtilmedikçe. Tedarikçi, fazla yüklü araçların taşınması nedeniyle oluşan cezalar ve yaptırımlardan da sorumludur.
8.4. Müşteri, Tedarikçiye veya onun taşeronlarına ait kamyonlara yasa dışı göçmenlerin girişini önlemek amacıyla Tedarikçiye verilen yanlış veya eksik talimatlardan kaynaklanan herhangi bir zarar nedeniyle hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Müşteri, insan kaçakçılığıyla ilgili olarak ortaya çıkabilecek herhangi bir ceza, yaptırım, maliyet, kayıp veya zarardan sorumlu tutulamaz ve Tedarikçinin bu konuda Müşteriye yönelik herhangi bir talep hakkı bulunmaz. Tedarikçi, bu tür ceza, yaptırım, maliyet, kayıp veya zararlar için Müşteriyi sorumlu tutma hakkından (varsa) feragat eder.
8.5. Tedarikçi, Müşteriyi ve onun yetkililerini, çalışanlarını, temsilcilerini ve ajanlarını şu durumlardan dolayı tazmin eder ve sorumluluktan korur:
Tedarikçinin Yasalara uymaması nedeniyle resmi makamların veya diğerlerinin (Tedarikçinin taşeronları ve Tedarikçinin veya taşeronların çalışanları dahil) talepleri nedeniyle ortaya çıkan her türlü yükümlülük, kayıp ve masraf; Nakliye Emirlerinin yerine getirilmesi sırasında doğrudan veya dolaylı olarak Tedarikçinin veya taşeronlarının, Tedarikçinin veya temsilcilerinin veya bunların çalışanlarının eylemlerinden veya eylem ihmallerinden kaynaklanan kişilerin (Müşterinin, Tedarikçinin ve Tedarikçinin taşeronlarının çalışanları dahil) yaralanması veya ölümü veya malların (herhangi bir Mal veya Müşterinin malı dahil) zarar görmesi veya kaybolması nedeniyle herhangi bir iddia, talep, dava nedeni, kayıp, masraf veya yükümlülük, Müşterinin devredilemez görevlerinden kaynaklanan veya Hizmetlerin yürütülmesi için Müşteri tarafından Tedarikçiye sağlanan ekipman, alet, iskele veya tesislerin Tedarikçi tarafından kullanılması veya işletilmesinden kaynaklanan ve Tedarikçinin bu madde kapsamındaki tazminat yükümlülüklerini yerine getirmek için yasal işlem için Müşteri tarafından yapılan avukat ve Müşteri ölçeğindeki yasal masraflar da dahil olmak üzere, ancak kişilerin yaralanması veya ölümü veya mülkün zarar görmesi veya kaybedilmesinin doğrudan tazmin edilecek Tarafın ağır ihmali veya kasıtlı suistimalinden kaynaklandığı durumlar hariç olmak üzere, kayıp veya sorumluluk; Herhangi bir talep, talep hakkı, dava, kayıp, masraf veya sorumluluk, Tedarikçi veya onun taşeronlarının Hizmetlerin yerine getirilmesi sırasında eylemleri veya eylemsizliklerinden doğrudan veya dolaylı olarak meydana gelen, gerçek veya iddia edilen kirlenme, çevre kirliliği veya kamu veya özel rahatsızlık nedeniyle oluşan her türlü durum; Tedarikçinin, bir hükümet yetkilisinin eylemleri nedeniyle maruz kalabileceği, uğrayabileceği veya sonrasında yaşayabileceği her türlü kayıp veya zarara ilişkin durumlar, bu eylemler nedeniyle bir Nakliye Talimatındaki haklarının düzgün bir şekilde kullanılmasını ve zevkini etkileyen, olumsuz bir şekilde zarar görebileceği ya da herhangi bir şekilde kısıtlanabileceği durumlarda, Tedarikçi, işbu maddeye atıfta bulunan her türlü talep, dava, işlem, işlem, masraf, harcama, kayıp, zarar veya herhangi bir yaralanma konusunda Müşteriyi tazmin eder ve korur.
Bu hükümde "Müşteri"ye yapılan atıflar, Müşteri'nin çalışanlarını, temsilcilerini ve yasal olarak Müşteri'nin sorumlu olabileceği diğer kişileri de kapsamaktadır. Bu hükümde ve burada yer alan diğer tazminatlar, aynı zamanda bu kişilere lehlerine bir sipulatio alteri (başkasına borçlanma) oluşturmakta olup, bu kişiler bu faydaları istedikleri zaman kabul edebilirler.
8.6. Üçüncü taraflarla herhangi bir kaza meydana gelmesi durumunda, üçüncü tarafların hatası ne olursa olsun, Tedarikçi, Mallardan tamamen sorumlu olacak ve bu kazadan kaynaklanan kayıp veya zararı Müşteri’den tazmin edecektir.
8.7. Malların zarar gördüğünün tespiti ve/veya yükleme işlemleri sırasında Taraflar arasında herhangi bir anlaşmazlık meydana gelmesi durumunda, Tedarikçi, bağımsız bir uzman ya da Sigorta Şirketi temsilcisi çağırma hakkına sahiptir. Aksi takdirde, alıcı, mal sahipleri veya diğer zarar gören tarafların Mallara yönelik zarar, sebep, zarar miktarı ile ilgili vardıkları sonuçlar, ek masrafların (elleçleme, istifleme ve bu tür zarar görmüş Mallarla ilgili diğer yük taşıma işlemleri dahil) gerekliliği, Tedarikçi tarafından kabul edilmiş sayılacaktır.
8.8. Tedarikçiye herhangi bir talep gönderilmesi durumunda, Müşteri, bir hafta içinde cevap almalıdır; aksi takdirde Müşteri, talebi tamamen ve istisnasız olarak Tedarikçi tarafından kabul edilmiş ve onaylanmış olarak kabul etme hakkına sahiptir.
8.9. Müşteri, Sigorta Şirketi’nden muafiyet tutarı hariç ödeme alırsa, Tedarikçi, bu tür kesintilerden Müşteri’yi tazmin edecektir.
8.10. Müşteri, Tedarikçi’nin araçlarının, ekipmanlarının veya malının güvenliğini, muhafazasını veya durumunu sağlamak zorunda değildir ve bu araçlar, ekipmanlar veya mal ile ilgili herhangi bir kayıp, zarar veya yaralanma nedeniyle Müşteri aleyhine herhangi bir talep yöneltilemez.
8.11. Tedarikçi, malların kaybı veya zararı, Tedarikçi, çalışanları, temsilcileri, ajanları veya taşeronlarının ağır ihmal veya kasıtlı kötü niyetiyle meydana gelmişse, uygulanabilir uluslararası sözleşme hükümlerine dayanarak sorumluluğunu sınırlayamaz. Ağır ihmal veya kasıtlı kötü niyet, özellikle Tedarikçi’nin, çalışanlarının, temsilcilerinin, ajanlarının veya taşeronlarının Müşteri'nin talimatlarına, hizmet gereksinimlerine, yük güvenliği standartlarına uymamasını ifade eder.
8.12. Müşteri Tarafından Yük İptali
Eğer Nakliye Talimatı iptal edilmesi gerekiyorsa, Müşteri bunu derhal Tedarikçiye bildirecektir. Aşağıdaki durumlar altında Müşteri, iptal ücreti kabul etmeyecektir:
Eğer Nakliye Talimatı henüz Tedarikçi tarafından kabul edilmemişse; Eğer Nakliye Talimatı Tedarikçi tarafından kabul edilmişse ve Müşteri, belirtilen varış saatinden 24 saatten fazla önce Nakliye Talimatını iptal ederse.
Eğer Nakliye Talimatı, Müşteri tarafından belirtilen varış saatinden 24 saatten daha kısa bir süre önce iptal edilirse, Tedarikçi 100 Euro tutarında bir ücret talep edebilir. Bu ücret, yukarıda belirtilen ihlalin tek ve münhasır çözümü olacak ve her türlü diğer çözümün yerine geçecektir.
8.13. Tedarikçi Tarafından Yük İptali
Eğer kabul edilen Nakliye Talimatı kapsamında taşımacılık aracı sağlanmazsa veya Tedarikçi, Nakliye Talimatının belirtilen varış saatinden 24 saatten daha az bir süre önce Nakliye Talimatını iptal ederse, Müşteri 100 Euro tutarında bir ücret talep edebilir.
8.14. Müşteri, Tedarikçinin aşağıdaki ihlalleri durumunda Nakliye Talimatını iptal edebilir ve 100 Euro tutarında bir ücret talep edebilir:
- Tedarikçi, belirli kargo türünün taşınması için uygun olmayan bir nakliye aracı sağlamıştır;
- Tedarikçi gerekli belge ve ekipmanları sağlamamıştır;
- Tedarikçi, Müşterinin önceden yazılı onayını almadan taşıma aracını değiştirmiştir;
- Tedarikçi yüklemeye gecikmeli olarak ulaşmıştır.
8.15. Yükleme ve boşaltmada gecikme için geç varış ücretleri
Sürücülerin gerekli belgeleri veya gönderi referansını / avizesini sağlayamadığı durumlar da dahil olmak üzere yükleme / boşaltmaya geç varılması durumunda, Müşteri geçerli yükleme / boşaltma randevusundan itibaren başlayan her 24 saatlik gecikme için 100 Euro tutarında bir ücret talep edebilir. Bir gönderi için ücretler yükleme veya boşaltmadaki gecikme için uygulanabilir, asla her ikisi için birden uygulanamaz.
“Mücbir Sebep” durumları yukarıdaki geç varış ücretlerine tabi olmayacaktır, ancak bu tür olaylara yalnızca Tedarikçinin tamamen kontrolü dışındaki sorunlar için ve kanıtlanabilirse (hava bozuklukları, gümrük denetimi) izin verilecektir. Bu tür olayların Tedarikçi tarafından arızadan itibaren 2 gün içinde yazılı olarak kanıtlanması gerekecektir. Trafik, kamyonun teknik sorunu ve diğer benzer olaylar Mücbir Sebep olarak kabul edilmeyecektir. Varıştaki gecikme, yeniden yönlendirme, bekleme süresi vb. gibi tamamen Tedarikçinin sorumluluğunda olacak ek maliyetler yaratabilir.
8.16. Tedarikçi, bu Koşulların 4.6 maddesinde belirtilen belge teslim süresini ihlal ederse, Müşteri, Tedarikçinin ilgili Nakliye Talimatında kararlaştırılan hizmet maliyetinin %10'una eşit miktarda bir ücret talep edebilir.
8.17. Tedarikçi, Müşterinin önceden yazılı onayını almadan taşeron çalıştırırsa veya bu Koşulların 6.1 maddesinde belirtilen diğer gereklilikleri ihlal ederse, Müşteri her ihlal olayı için Tedarikçinin ilgili Nakliye Talimatında kararlaştırılan hizmet maliyetinin %50'sine eşit miktarda bir ücret talep edebilir.
8.18. Tedarikçi (i) Müşterinin müşterisi olan herhangi bir üçüncü tarafı (örneğin, Nakliye Talimatında belirtilen gönderici veya alıcı) çağırma, ondan iş kabul etme veya onun işini talep etme, (ii) Müşteriden herhangi bir işi başka bir şekilde yönlendirme veya yönlendirme girişiminde bulunma ve (iii) Müşteri ile müşterilerinden herhangi biri arasındaki iş ilişkilerine müdahale etme hakkına sahip olmayacaktır. Özellikle Tedarikçi, Müşterinin müşterileri için fiyat teklifi verme, onlara ticari tekliflerde bulunma ve nakliye ve/veya lojistik hizmetleri için sözleşme yapma hakkına sahip olmayacaktır. Tedarikçi, Müşterinin müşterisi ile olan iş ilişkilerinin Müşteri ile bağlantılı herhangi bir kaynaktan bağımsız olarak başladığını kanıtlayamazsa, Müşteri, Tedarikçi tarafından yukarıda belirtilen gerekliliklerden herhangi birinin ihlal edildiği her olay için 10.000 Euro tutarında bir ücret talep edebilir.
8.19. Müşteri, bu Koşulların 8.13 - 8.18 maddelerinde belirtilen ücretleri, kanunen mevcut diğer çözüm yollarına halel getirmeksizin talep etme hakkına sahip olacaktır. Özellikle, Müşteri, Tedarikçinin öngörülen ücret tutarlarını aşan ihlallerinin bir sonucu olarak doğrudan ve dolaylı olarak Müşterinin uğradığı veya maruz kaldığı her türlü zararı, maliyeti ve/veya kaybı tazmin etme hakkına sahip olacaktır.
8.20. Bu Koşulların 8.12 - 8.18 maddelerinde belirtilen ücretler aşağıdaki koşullar altında tahsil edilebilir:
- Belirli bir ihlal için diğer ücret miktarı öncelik sırasına göre yerleştirilmiş aşağıdaki belgelerden herhangi birinde belirtilmemişse: (i) Nakliye Talimatı (ii) Müşteri ile Tedarikçi arasındaki anlaşma (varsa). Bu belgelerin hükümleri arasında çelişki olması durumunda, Taraflar daha yüksek önceliğe sahip belgeye göre yönlendirilecektir;
Tarafların ilişkileri için geçerli olan yasa, belirli bir ihlal için bir ücretin geri alınmasını yasaklamıyorsa.
- Denetim
9.1. Müşteri, Tedarikçiye en az 5 gün önceden bildirimde bulunarak, Müşterinin gereksinimlerine uygunluğunu sağlamak için Tedarikçinin hizmet standartlarını, politikalarını, prosedürlerini ve Hizmetlerin ifasıyla ilgili kayıtlarını denetleme hakkına sahip olacaktır.
9.2. Müşterinin Tedarikçinin Hizmetlerini denetleme hakkı, Tedarikçinin Müşterinin Hizmetlerin kapsamı ve standartlarına ilişkin gerekliliklerine uyma yükümlülüğünü etkilemeyecektir.
- Yaptırımlar
10.1. Tedarikçi, Müşteri ile işbirliği süresi boyunca, Tedarikçinin Hizmetleri yerine getirmek için dahil olduğu taraflardan hiçbirinin (acenteler, bankalar, diğer aracılar ve iştirakler ile tüm gemileri ve uçakları dahil) ABD, AB, İsviçre, BM tarafından uygulanan yaptırımlara tabi olmadığını garanti eder. Tedarikçi, yukarıda belirtilen işlemin herhangi bir tarafının yaptırımlara tabi hale gelmesi durumunda Müşteriyi derhal bilgilendirecektir.
10.2. Tedarikçi yukarıda belirtilen garantilere uymazsa, Müşteri Nakliye Talimatı kapsamındaki yükümlülükleri yerine getirmeme hakkına sahip olacaktır. Bu durumda Müşteri, ABD, AB, İsviçre, BM (ambargo veya diğer yaptırımlar dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) tarafından uygulanan yaptırımlardan kaynaklanan herhangi bir kısıtlamadan etkilenmesi halinde, söz konusu ifa etmeme durumundan sorumlu olmayacaktır.
10.3. Müşteri, Tedarikçi tarafından yukarıda belirtilen garantilere uyulmadığının tespit edilmesi üzerine, Tedarikçiye istenen fesih tarihinden 3 (üç) takvim günü önce bir fesih bildirimi göndererek Tedarikçi ile işbirliğini tek taraflı olarak feshetme ve bu konuda ortaya çıkan tüm zararları Tedarikçiden geri alma hakkına sahip olacaktır. Tedarikçinin Müşteriye, işlemde yer alan taraflardan herhangi birinin ABD, AB, İsviçre, BM tarafından uygulanan yaptırımların konusu olduğunu veya yakında olacağını bildirmesi, Tedarikçiyi yukarıda belirtilen garantilere uyulmaması nedeniyle Müşteriye karşı sorumluluktan muaf tutmayacaktır.
- İhlal ve Fesih
11.1. Tedarikçinin mevcut Koşullarda belirtilen herhangi bir garantiyi ihlal etmesi durumunda, ihlalin düzeltilebildiği durumlarda, Müşterinin diğer haklarına ve çözüm yollarına halel getirmeksizin, Tedarikçi, Müşteriden ihlal bildiriminin alınmasından sonraki yedi (7) iş günü içinde, Hizmetlerin etkilenen kısmını Müşteriye ek bir ücret ödemeden derhal yeniden gerçekleştirecek ve hasarlı Malları veya diğer malzemeleri derhal onaracak veya değiştirecek veya uygun olmayan personeli uygun şekilde değiştirecektir. Bir garanti ihlalinin söz konusu yedi (7) günlük süre içinde düzeltilememesi durumunda, Tedarikçi ortaya çıkan tüm kusur, kayıp veya hasardan sorumlu olacak ve Müşteriyi mevcut Koşulların hükümlerine uygun olarak tazmin edecektir.
11.2. Tedarikçinin hizmet seviyelerini karşılayamaması veya bu Koşullar kapsamındaki diğer herhangi bir yükümlülüğü yerine getirememesi durumunda, Müşterinin diğer haklarına ve çözüm yollarına halel gelmeksizin, Tedarikçi, başarısızlık bildiriminin alınmasından sonra mümkün olan en kısa sürede Hizmetleri bu Koşulların şartlarına uygun olarak yerine getirmek için gerekli olan düzeltici önlemleri almak için tüm makul çabayı gösterecektir; bu eylem, Müşteriye ek bir ücret ödemeden etkilenen Hizmetlerin derhal yeniden gerçekleştirilmesini içerecek ancak bununla sınırlı olmayacaktır.
11.3. Tedarikçi, bu Koşulların temel bir şartının önemli bir ihlalinden sorumlu olacaktır. Böyle bir ihlal durumunda Müşteri, Tedarikçiye yazılı bildirimde bulunarak Nakliye Talimatını derhal geçerli olmak üzere feshedebilir ve/veya söz konusu ihlal veya uygunsuzluk Müşteriyi tatmin edecek şekilde düzeltilinceye veya ortadan kaldırılıncaya kadar Müşteri etkilenen tüm Hizmetler için ödemeyi askıya alma hakkını saklı tutar.
11.4. Müşteri, Tedarikçinin aşağıdaki durumlarda Nakliye Talimatını feshedebilir:
bu Koşulların veya Nakliye Talimatının herhangi bir önemli şartını ihlal eder ve 7 (yedi) takvim günü önceden bildirilmesine rağmen söz konusu ihlali düzeltmezse; veya Müşterinin önceden yazılı izni olmaksızın Hizmetleri taşerona verir; veya Müşterinin önceden yazılı izni olmaksızın Tedarikçinin bu Koşullar kapsamındaki hak ve yükümlülüklerini devretmesi veya temlik etmesi; veya Hizmetlerin ifasına devam etmeme niyetini gösterir; veya Müşterinin, Tedarikçinin Hizmetleri tatmin edici bir şekilde yerine getiremediği veya getirmek istemediği sonucuna makul bir şekilde varabileceği bir şekilde mevcut Koşulların şartlarını ısrarla ihlal etmesi; veya iflas etmesi veya ödeme aczine düşmesi veya tasfiye edilmesi ya da gönüllü veya gönülsüz olarak iş kurtarma işlemlerine tabi tutulması.
11.5. Bu Koşullardaki aksine herhangi bir hükme bakılmaksızın, Müşteri, Tedarikçinin herhangi bir Nakliye Talimatını kısmen veya tamamen yerine getiremeyeceğini düşünürse, Tedarikçiye bildirimde bulunarak, söz konusu Nakliye Talimatı ile ilgili Hizmetlerin bir kısmını veya tamamını tamamlaması için başka bir yükleniciyi görevlendirebilir. Tedarikçinin Hizmetleri tamamlayamaması veya tamamlayamaması sonucunda Müşterinin maruz kaldığı her türlü ek maliyet Tedarikçinin hesabına olacaktır.
11.6. Müşteri Nakliye Talimatını bu madde uyarınca feshederse
Hizmetleri yerine getirmesi için başka bir yüklenici atamak ve Hizmetlerin tamamlanma maliyetleri belirlenene kadar Tedarikçiye yapılacak ödemeleri durdurmak. Hizmetlerin tamamlanma maliyeti Tedarikçiye borçlu olunan tutarı aşarsa, Müşteri, Müşteri tarafından Tedarikçiye borçlu olunan herhangi bir tutara mahsup etme yolu da dahil olmak üzere, aradaki farkı Tedarikçiden geri alma hakkına sahiptir; ve/veya
bir Nakliye Talimatının feshedilmesi sonucunda Müşteri tarafından maruz kalınan masrafları, kayıpları ve zararları tazmin etmek.
- Malların Mülkiyeti ve İpoteklerden Feragat
12.1. Tedarikçi, Hizmet verdiği veya Tedarikçinin gözetimine verilen herhangi bir Mal üzerinde hiçbir menfaat veya mülkiyet kazanmaz.
12.2. Tedarikçi, herhangi bir Malla ilgili olarak mevcut ve gelecekteki tüm hacizlerden ve alıkoyma haklarından feragat eder ve bunları terk eder ve tüm taşeronların benzer feragatleri yerine getirmesini sağlar. Tedarikçi, bu hükmün herhangi bir şekilde ihlali sonucunda ortaya çıkan tüm masraf, hasar, talep, kayıp ve harcamalara karşı Müşteriyi tazmin eder ve zararsız tutar.
12.3. Müşteri (gönderen/alıcı) tarafından düzenlenen tüm belgelerin ve Tedarikçinin Nakliye Talimatı veya mevcut Koşullar kapsamında tedarik etmesi gereken tüm belgelerin mülkiyeti Müşteriye (gönderen/alıcı) aittir.
- Kanun, Güvenlik, Çevrenin Korunması, Vergiler
13.1. Tedarikçi, Hizmetleri yerel normlar da dahil olmak üzere yürürlükteki uluslararası anlaşmalara, yasalara, kararnamelere, yönetmeliklere uygun olarak yürütecektir; Tedarikçi özellikle tüm medeni, mali ve sosyal güvenlik gerekliliklerine, işyerinde sağlık, hijyen ve güvenlik gibi işçilerin koşullarına ilişkin yasa ve yönetmeliklere uyacak ve bu amaçla tüm idari prosedürlerin yanı sıra ilgili Bölgeyi de dikkate alarak duruma göre uygulanabilir tüm yasa ve yönetmeliklere uyacaktır.
13.2. Tedarikçi, Müşteriye güvenlik, sağlık, sosyal ve çevresel yasal hükümleri tamamen karşılayan hizmetler sağlayacaktır. Tedarikçinin, Müşterinin (gönderen/alıcı) bakım yükümlülüğü veya başka bir yükümlülüğü olduğu tesislerde hizmet sunması gerekiyorsa, Tedarikçi, tüm yasal kurallara, düzenlemelere veya diğer gerekliliklere çalışanları, yasal temsilcileri veya vekilleri tarafından uyulmasını ve gerekli işi yapmak için uygun şekilde eğitilmiş ve yetkin olmalarını sağlayacaktır. Tedarikçi, çalışanlarının, yasal temsilcilerinin veya vekillerinin her türlü eyleminden sorumlu olacaktır. Vekiller, Tedarikçinin talimatı altında çalışmak üzere yerleştirilen Tedarikçi personelini de içerecektir.
13.3. Tedarikçi tüm ödeme yükümlülüklerini yerine getirecektir:
- personeline (maaşlar, sosyal güvenlik ve katkı payları dahil);
- her ay ve her durumda Nakliye Talimatı ile sağlanan herhangi bir faturanın düzenlenmesinden önce, Müşteriye tüm bu ödemelerin yazılı kanıtını vererek, sunulan hizmetler ve personelinin görevlendirilmesi veya ödemesi ile ilgili olarak geçerli olan tüm vergiler (KDV dahil), harçlar, ücretler.
13.4. Müşteri ülkesinin yasaları, Müşteriyi Tedarikçiye karşı alınan herhangi bir vergiyi düşmek zorunda bırakıyorsa ve Müşteri ile Tedarikçi ülkeleri arasında çifte vergilendirmeyi önlemeye yönelik mevcut bir sözleşme, hem hesap gerekçeleri hem de miktar açısından buna izin veriyorsa, Müşteri, Tedarikçinin vergi makamları için kabul edilebilir bir biçimde, herhangi bir vergi makbuzunu veya diğer kanıtları gecikmeden Tedarikçiye sunacaktır.
- Yasal asgari ücrete uygunluk
14.1. Tedarikçi, yürürlükteki yasal asgari ücret hükümlerine uymayı, yani çalışanlarına yürürlükteki yasal asgari ücreti ödemeyi taahhüt eder. Tedarikçi ayrıca taşeronlarına ve kullanılan geçici iş ajanslarına çalışanlarına yasal asgari ücreti ödemeyi taahhüt eder. Tedarikçi, yasal hükümlerin, özellikle de yasal asgari ücret hükümlerinin Tedarikçi veya taşeronlar veya geçici iş ajansları tarafından ihlal edilmesinden Müşteriye karşı sorumlu olacaktır. Tedarikçi, yasal hükümlerin Tedarikçi veya taşeronları veya geçici iş ajansları tarafından ihlal edilmesinden kaynaklanan her türlü kayıp, hasar, yaralanma, sorumluluk, talep ve iddiaya karşı Müşteriyi savunacak, tazmin edecek, serbest bırakacak ve zarar görmesini engelleyecek ve Müşteriye karşı her türlü uzlaşma ve yargı kararını ödeyecektir.
- Hizmet Kalitesi
15.1. Tedarikçinin katılımı, Müşterinin Müşterilerine sunduğu Hizmetin kalitesine katkıda bulunur. Bu amaçla Tedarikçi, Müşterinin kalite ile ilgili eylemlerinde paydaş olmayı ve özellikle üstlenilen herhangi bir Hizmet operasyonuna dayanabilecek herhangi bir Müşteri kalite denetimine katılarak Hizmetinin kalitesini geliştirmeyi ve sürekli iyileştirmeyi taahhüt eder.
15.2. Genel Koşullar yerine getirilirken, sunulan Hizmetlerin kalitesi karşılıklı mutabakatla tanımlanan objektif kriterler (Anahtar Performans Göstergesi: KPI) kullanılarak ölçülür. Ulaşılması gereken hedefler, ayrı bir Anlaşmada tanımlandığı şekilde yıldan yıla belirlenir. Başarısızlık durumunda Tedarikçi, Sözleşme(ler)de veya Nakliye Talimatında tanımlanan cezaları ödemeyi kabul eder.
15.3. Tedarikçi, Hizmetler tahsis edilirken ISO 9001 ve ISO 14001 sertifikasına sahip olup olmadıklarına göre atanabileceklerinin farkında olmalıdır.
- Gizlilik
16.1. Taraflardan her biri, niteliği ve ortamı ne olursa olsun, bu Koşullarla ilgili olarak diğer Taraftan doğrudan veya dolaylı olarak elde edilen ve/veya diğer Tarafça iletilen tüm bilgi ve verileri gizli tutmayı taahhüt eder.
16.2. İşbu Koşullar kapsamındaki Taraflardan her biri, işbu Koşullar süresince ve sonrasında beş (5) yıllık bir süre boyunca (i) tüm gizli bilgileri gizli tutacak ve (a) işbu Koşullar kapsamındaki yükümlülüklerin yerine getirilmesinin bir sonucu olarak zorunlu olarak ihtiyaç duyacak olan çalışanları veya yetkili taşeronları ve/veya (b) söz konusu hizmet sağlayıcısının söz konusu Tarafa hizmet sunmasının bir sonucu olarak ve söz konusu hizmet sağlayıcısının söz konusu Tarafa hizmet sunması için gerekli olan hizmet sağlayıcıları (bu durumda ilgili Taraf, her bir gizli bilginin üçüncü bir tarafa ifşa edilmemesini sağlayacaktır) dışında hiçbir gizli bilgiyi üçüncü bir tarafa ifşa etmeyecektir; ve/veya (b) söz konusu Tarafa hizmetlerin ifasının bir sonucu olarak hizmet sağlayıcılarından birine ve ifşanın söz konusu hizmet sağlayıcı tarafından söz konusu Tarafa hizmetlerin ifası için gerekli olması (bu durumda ilgili Taraf, söz konusu her bir çalışanının, taşeronunun veya hizmet sağlayıcısının söz konusu Bilgileri gizli tutmasını ve ilgili Nakliye Talimatı/ayrı Sözleşme/mevcut Koşullar kapsamında veya ilgili hizmetlerin ifası için yasal olarak kullanabileceği veya ifşa edebileceği amaçlar dışında herhangi bir amaç için kullanmamasını veya herhangi bir kişiye, firmaya veya şirkete ifşa etmemesini sağlayacaktır); ve (ii) gizli bilgileri yalnızca mevcut Koşullar kapsamındaki uygun performansla bağlantılı olarak kullanmak.
16.3. Gizlilik yükümlülükleri aşağıdaki bilgiler için geçerli olmayacaktır: (i) Alıcı Tarafın herhangi bir kusuru veya ihlali olmaksızın kamuya açık hale gelen veya daha sonra genel olarak açık hale gelen; (ii) Alıcı Tarafın gizlilik yükümlülüklerine bağlı olmaksızın ifşa edilmeden önce haklı olarak elinde bulundurduğunu gösterebildiği; (iii) Alıcı Tarafın bu bilgiyi aktarma veya ifşa etme hakkına sahip üçüncü bir taraftan haklı olarak elde ettiği; (iv) Gizli Bilginin yardımı, uygulaması veya kullanımı olmaksızın Alıcı Taraf tarafından bağımsız olarak geliştirilen; veya (v) herhangi bir yasa, hükümet kuralı, yönetmelik veya mahkeme kararı uyarınca ifşa edilmesi gereken bilgiler için geçerli olmayacaktır.
16.4. Taraflardan her biri, Müşterilerine karşı tarafsızlığını koruyarak diğer Tarafın ticari çıkarlarını koruyacaktır.
16.5. Tedarikçinin bu “Gizlilik” bölümü kapsamındaki herhangi bir yükümlülüğü ihlal etmesi durumunda, Müşteri ihlal başına 50.000 EUR (elli bin EUR) tutarında bir ceza talep etme hakkına sahip olacaktır. Söz konusu cezanın ödenmesi, Tedarikçiyi işbu Gizlilik hükümlerine daha fazla uyma yükümlülüğünden kurtarmayacağı gibi, Müşterinin sahip olabileceği diğer haklardan feragat ettiği anlamına da gelmez.
- Mücbir Sebepler
17.1. Taraflardan hiçbiri, işbu Koşullar kapsamındaki yükümlülüklerinin bir kısmını veya tamamını, bu yükümlülüklerin yerine getirilememesinin Mücbir Sebeplerden kaynaklanması halinde yerine getirmekle yükümlü olmayacaktır.
17.2. Mücbir sebepler şu şekilde tanımlanacaktır: savaş, düşmanlık, işgal, isyan, terörizm, devrim, ayaklanma, iç savaş, isyan, halk ayaklanmaları, ambargo, hükümet kısıtlamaları, genel grevler, yangın, sel, deprem veya kasırga, mücbir sebep durumunun (i) etkilenen tarafın kontrolü dışında olması, (ii) etkilenen tarafın bu anlaşmaya girmeden önce makul bir şekilde öngörememesi ve (iii) ortaya çıktıktan sonra etkilenen tarafın makul bir şekilde mücbir sebep durumundan kaçınamaması veya üstesinden gelememesi.
17.3. Bir Mücbir Sebep durumunun ortaya çıkması halinde, etkilenen Taraf:
- 3 (üç) iş günü içerisinde diğer Tarafa Mücbir Sebep olayının niteliğini, kapsamını, nedenini ve beklenen süresini yazılı olarak bildirecek ve Mücbir Sebep olayının üstesinden gelmek için aldığı tedbirleri de ekleyecektir;
Olayla mücadele etmek ve sonuçlarını hafifletmek ve Nakliye Talimatı hükümlerini mümkün olan en kısa sürede yürürlüğe koymak için elinden gelen tüm çabayı gösterecektir; diğer Tarafa yetkili makamdan Mücbir Sebep durumunu belirten bir belge sunmak.
17.4. Taraflardan birinin Mücbir Sebepten etkilenen yükümlülüğü, Mücbir Sebep süresince askıya alınacak ve Mücbir Sebep sona erdiğinde derhal devam ettirilecektir.
17.5. Mücbir Sebep durumunun 30 (otuz) takvim gününden fazla sürmesi halinde, Mücbir Sebep durumuna dayanmayan Taraf, 7 (yedi) takvim günü önceden yazılı bildirimde bulunmak suretiyle Transpot Siparişini iptal etme hakkına sahip olacaktır. Taraflardan hiçbiri, Mücbir Sebeplerden kaynaklanan iptal nedeniyle ihlal veya hukuka aykırı fesih iddiasına dayanarak diğerine karşı herhangi bir hak talebinde bulunamaz.
17.6. Taraflardan biri mücbir sebep nedeniyle ekstra maliyete katlanırsa, bu maliyetler yalnızca o tarafça karşılanacaktır.
- Hukuk ve Tahkim
18.1. Bu Genel Koşullar, ilgili hizmet türünü düzenleyen ilgili uluslararası hukuka tabidir ve bu hukuka uygun olarak yorumlanacaktır.
18.2. Taraflar arasında Genel Sözleşmenin yorumlanması veya ifası ile ilgili bir anlaşmazlık olması halinde, Taraflar farklılıklarını dostane bir şekilde çözmeye çalışmayı kabul ederler.
18.3. Anlaşmazlığın dostane bir şekilde çözülememesi halinde, Taraflar bu konunun Davalı'nın ülkesindeki yetkili mahkemeye kendi mevzuatı çerçevesinde sunulacağını kabul ederler.
- Bölünebilirlik
19.1. Bu Koşullarda yer alan hükümlerden herhangi biri veya birkaçı yürürlükteki herhangi bir yasa uyarınca herhangi bir açıdan geçersiz, yasadışı veya uygulanamaz ilan edilirse, burada yer alan diğer hükümlerin geçerliliği, yasallığı ve uygulanabilirliği hiçbir şekilde etkilenmeyecek veya bozulmayacaktır ve böyle bir durumda, Taraflar geçersiz hükmün amacına yeni, geçerli ve yasal bir hükümle ulaşmakla yükümlüdürler.
- Kişisel Veriler
20.1. Nakliye Talimatının yerine getirilmesi sürecinde Müşteri, Tedarikçinin çalışanlarının ve diğer temsilcilerinin kişisel verilerini toplar, kullanır ve işler (özellikle sürücülerin pasaportlarında veya diğer kimlik belgelerinde belirtilen veriler). Müşteri, bu kişisel verileri, Avrupa Birliği dışında bulunanlar da dahil olmak üzere üçüncü taraflara, bu üçüncü tarafların bu tür verilerin işlenmesine ilişkin güvenlik ve gizlilik kurallarına uyması koşuluyla dağıtabilir. Daha fazla bilgi için lütfen https://asstra.com/privacy-policy ve https://asstra.com/privacy-policy-asstra-tracktrace-visibility/ adreslerinde bulunan ilgili politikalara bakınız.
20.2. Tedarikçi, Nakliye Talimatını kabul ederek, çalışanlarının ve diğer temsilcilerinin (özellikle sürücüler) kişisel verilerinin toplanmasına, kullanılmasına, işlenmesine ve aktarılmasına rıza gösterir. Tedarikçi, çalışanlarının ve diğer temsilcilerin kişisel verilerinin toplanması, kullanılması, işlenmesi ve aktarılması için yazılı bir onay aldığını teyit eder.
- Otomatik Takip
21.1. Tedarikçi, Nakliye Emirleri uyarınca taşımaya dahil olan araçların coğrafi konumunu belirlemek için, Nakliye Emirlerinin yerine getirilmesi sırasında konumları hakkında bilgi vermeyi kabul eder. İzleme, yükleme zamanından bir saat önce başlar.
21.2. Tedarikçi, coğrafi konumun belirlenmesi, Nakliye Emirlerinin yerine getirilmesi sırasında araçların konumu hakkında bilgi sağlanması için araçların sahipleri veya diğer yasal zilyetleri olan ve Tedarikçi tarafından Nakliye Emirlerini yerine getirmek için istihdam edilen üçüncü taraflardan onay alındığını Müşteriye garanti eder.
21.3. Araçların coğrafi konumlarına ilişkin bilgiler gizlidir ve yalnızca taşımaya dahil olan kişiler tarafından iletilebilir/işlenebilir. Bu bilgilerin taşımaya dahil olmayan kişilere aktarılması yasaktır.
21.4. Müşterinin otomatik izleme yapmasını sağlamak için Tedarikçi, Müşteri ile mutabık kalınan web platformunda oturum açacak ve otomatik izlemeye tabi araçlarla ilgili bilgileri girecektir.
- COVID-19 Önlemleri
22.1. Tedarikçi, geçerli yasalara ve COVID-19'un yayılmasını önlemeye yardımcı olmak için Müşteri tarafından zaman zaman yayınlanan, yayınlanan veya iletilen tüm COVID-19 güvenlik önlemlerine, politikalarına, direktiflerine, talimatlarına, protokollerine, taleplerine veya önlemlerine (topluca “COVID-19 önlemleri” olarak anılacaktır) uymayı kabul eder.
22.2. Tedarikçi aşağıdaki COVID-19 önlemlerine uyacaktır:
Tüm çalışanlara ve diğer temsilcilere her 3 saatte bir değiştirilmesi gereken maskeler, koruyucu eldivenler, cilt antiseptikleri, dezenfekte edici mendiller, dezenfektanlar sağlamak; Bir yerde yığılma durumlarını önlemek için tüm kişiler arasında 2 metrelik bir mesafenin korunmasını sağlamak için tüm makul önlemleri almak; Tedarikçinin ve Müşterinin çalışanları, temsilcileri ve üçüncü taraflar arasında Nakliye Talimatının yerine getirilmesiyle ilgili olmayan iletişimden ve fiziksel temastan (tokalaşma) kaçınmak; Karantina veya kendi kendini tecrit koşullarına uymakla yükümlü kişilerin Müşterinin ve/veya ortaklarının tesislerine girmemesini sağlamak; Tedarikçi'nin çalışanlarının ve diğer temsilcilerinin sağlık durumlarının yanı sıra kendileriyle birlikte yaşayan kişilerin sağlık durumlarının açıklığa kavuşturulması, hasta kişilerle veya başka bir ülkeden dönen kişilerle olası temaslar hakkında bilgi verilmesi, seyahat öncesi tıbbi muayene sırasında ateş kontrolü yapılması ve solunum yolu hastalığı belirtileri gösteren kişilerin görevden uzaklaştırılması için muayene ve sorgulama yapılmasını sağlamak; Son 14 gün içinde Nakliye Talimatının yerine getirilmesi sürecine dahil olan Tedarikçinin çalışanlarında, temsilcilerinde COVID-19 veya diğer akut solunum yolu enfeksiyonunun tespit edildiği her vaka hakkında Müşteriyi derhal bilgilendirmek. Bu gereklilik, Tedarikçinin çalışanlarıyla birlikte yaşayan kişilerde COVID-19 veya diğer akut solunum yolu enfeksiyonu vakaları, son 14 gün içinde Nakliye Talimatının yürütülmesi sürecine dahil olan temsilciler için geçerlidir.