Çelik eşya üretimi yıldan yıla büyüyor. Bu kullanışlı alaşımın üretim hacimleri de buna bağlı olarak artmaktadır. 1950 yılında 189 milyon ton olan çelik üretimi 2014'te 1621 milyon ton üretimle rekor düzeye ulaştı. Amerikan Vapur Sahipleri Karşılıklı Koruma ve Güvence Birliğine (American Steamship Owners Mutual Protection and Indemnity Association) göre çelik, otomotiv, inşaat ve ulaştırma, ağır sanayi ve savunma sanayii gibi kilit sektörlerin vazgeçilmez unsurudur.
Yüksek taşıma yoğunluğu nedeniyle çelik endüstrisi, çelik ürünlerinin güvenli ve verimli bir şekilde ihracatını ve ithalatını gerçekleştirmede merkezi rol oynayan etkin taşıyıcılara büyük ölçüde bağımlıdır. Uluslararası taşımacılık ve lojistik sağlayıcısı AsstrA-Associated Traffic AG, çelik ve diğer metal ürünlerin taşımacılık hacminde istikrarlı bir artış kaydediyor. AsstrA uzmanları, çelik nakliyesini doğrudan etkileyen koşul ve faktörleri açıklıyor.
AsstrA, çelik ve çelik ruloların güvenli bir şekilde taşınmasını sağlamak için metallerin dış etkenlere olan duyarlılıklarına göre sınıflandırılmasına dayanan bir iç tedarik yönetim sistemi geliştirdi. Sevkiyat başlamadan önce, AsstrA Steel Logistics uzmanları uygun teslimat yöntemini belirler ve uyarlanmış aracı seçer.
AsstrA Steel Logistics Yöneticisi Katerina Suhanova, «Çelik ve çelik ruloların başarılı bir şekilde taşınması için, bu alaşımın suya ve yoğuşmaya çok duyarlı olduğu dikkate alınmalıdır. AsstrA uzmanları, nakliyeye başlamadan önce bile kayıpları önlemeye ve kargo hasar riskini en aza indirmeye çalışırlar. Bu nedenle, en önemli hazırlık aşaması, projenin uygulanması için uygun bir aracın ve güvenilir bir taşımacılık ortağının seçilmesidir.» değerlendirmesinde bulundu.
Çelikten ürünler, bireysel ambalajlar halinde, dökme yük olarak, kağıt veya metal koruyucu ambalajlarda, yağla kaplanmış şekilde ve başka yöntemler olmakla çeşitli şekillerde nakledilir. Çelik ürünlerin karayoluyla taşınması için AsstrA uyarlanmış araçları seçer. Taşımada özel ekipmanlarla donatılmış kamyonlar, MEGA sınıfındaki büyük boyutlu kargolarının taşınması için yarı römorklar, kapalı yarı römorklar ve konteyner yarı römorkları kullanılır.
Yükün ıslanması, yüksek nem, yoğuşma, konteyner, vagon veya platformun durumunun kötü olması, araç içerisinde havalandırma eksikliği, uygunsuz taşıma koşulları, yabancı cisim veya maddelerin sağladığı kirlenme çelik taşıma sürecinde ortaya çıkan başlıca tehlikelerdendir.
Katerina Suhanova, değerlendirmesine şöyle devam etti:
«Taşınan çeliğin güvenliğini etkileyen tüm faktörlerden korumanın en kolay yolu hava durumunu kontrol etmektir. Çelik rulolar tortu ve nemden hermetik ambalajla korunur. Kargo üniteleri arasındaki sürtünmenin kontrol edilmesi çok daha zordur. Kargo ünitelerinin uygun şekilde ayrıştırılması, deneyim ve gerekli malzeme ve ekipmanın doğru seçimini gerektirir. Ayrıca uzmanlar, araç içerisindeki en uygun nem oranı ve havalandırma düzeyini sağlamak zorundadır. Havalandırmanın yük sıcaklığını düzenlemek için değil, yoğuşma oluşumunu önlemek için yapıldığı bilinmelidir.»
2018 yılının ilk yarısında AsstrA Steel Logistics'in kalifiye taşıyıcıları toplam hacmi 241 bin ton olan 5 bin 492 çelik taşıma projesini başarıyla tamamladı. Bu, geçen yılın aynı dönemine ait rakamlardan yüzde 7 daha fazladır.
2017 yılında Asstra uzmanları 101 bin 928 ton metal ürünü taşıdı. Bu yıl ocak-haziran ayları arasında gerçekleştirilen metal ürün hacmi ise 95 bin 321 tona ulaştı. Avrupa ülkelerinin ekonomilerinin gelişmesi ve enerji maliyetlerinin düşmesi nedeniyle Avrupa pazarlarında çelik ithalat ve ihracat hacminin de artması bekleniyor. Böylece AsstrA için bu alandaki cirosunu iki katına çıkarma olanağı doğdu. Cironun önemli kısmını çerçeveler, tel, otomobil ve özel ekipman yedek parçaları, sac metal, metal yapılar ve çelik çubuklar oluşturdu.
2018’de AsstrA Steel Logistics başlıca ticaret hatları ise şunlar oldu: «Belçika-Polonya», «Romanya-Polonya», «Rusya-Almanya», «Belçika-Rusya», « Letonya-Litvanya» ve Rusya dahili hatlar.
Katerina Suhanova, AsstrA'nın çelik taşımacılığından elde ettiği gelirin büyümesindeki temel faktörün şirketin geniş coğrafik varlığı ve çelik taşımacılığının her aşamasında yüksek düzeyde hizmet desteği olduğunu vurguladı.