AsstrA'nın bu yılın ilk yarısında gerçekleştirdiği demiryolu taşımacılığının cirosu yüzde 4 oranında artarak 8,5 milyon Euro'ya ulaştı. Sipariş sayısı 2017'nin aynı dönemine göre yüzde 23 arttı.
Şirketin demiryolu ile taşıdığı kargoların yüzde 27'sini sanayi ürünleri, yüzde 10'unu metaller, yüzde 6'sını moda ve güzellik ürünleri, yüzde 5'ini ise gübre ve kimyasal ürünler oluşturdu. 2018'in ilk altı ayında demiryoluyla 430 bin ton yük taşındı.
Taşınan malların değerine göre başlıca destinasyonları 316 sevkiyat ile Rusya dahili, 272 sevkiyat ile Çin-Rusya, 260 sevkiyat ile Kazakistan dahili, 188 sevkiyat ile Çin-Belarus, 118 sevkiyat ile Kazakistan-Özbekistan rotaları oluşturdu.
AsstrA, Asya yönündeki konumunu güçlendirme stratejisinin bir parçası olarak Trans-Sibirya hattını da kullanmakla Çin'e ve Çin'den hızlandırılmış konteyner trenleriyle taşımacılık hizmetini geliştirmeye devam ediyor. Bugüne kadar şirketin bu güzergahtaki gönderileri, tüm demiryolu gönderilerinin yaklaşık yüzde 60'ını oluşturmaktadır.
AsstrA-Associated Traffic AG Demiryolu Taşımacılığından Sorumlu Operasyonel Direktör Yardımcısı Andrey Sulla şu değerlendirmelerde bulundu: «Geçtiğimiz yıl bizim için ortaklık ilişkilerinin geliştirilmesi açısında aktif bir yıl oldu. AsstrA, Birleşik Taşımacılık ve Lojistik Şirketi (Eurasian Rail Alliance) ile Çin-Avrupa-Çin rotası boyunca müşterek taşımalar gerçekleştirmek için 5 yıllık anlaşma imzaladı. Trans-Sibirya Taşımaları Koordinasyon Konseyine üye olduk. Kurumsal Taşımacılık Hizmetleri Merkeziyle Rusya genelinde transit güzergahların ödenmesi için sözleşme imzaladık. Bu işbirliklerinin sonuçları şimdiden görülebilir. Büyük demiryolu şirketleriyle ilişkilerimizin genişletiyor ve demiryolu taşımacılığı için elverişli şartlar sunuyoruz. Geçen yıl 200'den fazla yeni müşteri çekildi. Yıl sonuna kadar demiryolu taşımacılığını yüzde 15'ten fazla artırmayı planlıyoruz.»