Kitlesel arz zamanlarında, olumlu müşteri deneyimine sahip şirketler, tüketiciler için savaşı kazanır. Pazarlama araçlarını kullanırken, müşterilerin ihtiyaçları ve istekleri incelenir.
Toplanan bilgiler bir ürün oluşturmak ve tanıtmak için kullanılır. Bundan sonra satış ve hizmet geliyor. Sabit mağazalar için iç dekor, müzik, hoş koku, sergileme ve personel gerekmektedir. E-ticarette ise olumlu bir müşteri deneyimi oluşturmak için başka araçlar kullanır. Örneğin, fulfillment.
“Fulfillment” kavramı Amerikan internet ticaret devi Amazon tarafından ortaya atıldı. Kampanya, kitap satışıyla başladı. Bugün ise yenilikçi çözüm sunan bir pazar alanı. İyileştirmelerin temelinde depo operasyonlarının optimizasyonu duruyor.
Fulfillment alanı, bir siparişin yerine getirilmesi için yapılan iş sürecinin bir parçasıdır. İşin çekirdeğini depo hizmetleri oluşturuyor. Ürünün üreticinin deposundan transit deposuna teslimi, siparişin işlenmesi, paketleme, etiketleme ve teslimat, elektronik ticaretin önemli operasyonel parçalarıdır. Müşteri memnuniyeti seviyesi, uygulama kalitesine bağlıdır.
E-ticaretteki müşteriler bireyler ve küçük işletmelerdir. Fulfillment hizmetleri için B2B ve B2C olmak üzere 2 seçenek vardır. Farklılıklar nihai tüketiciye teslimat aşamasında – “son milde” ortaya çıkar. B2B sektöründe kargo, müşterinin depolarına, üretime, perakende satış noktalarına ulaştırılmaktadır. B2C’de, siparişler alıcıların adreslerine iletilir. B2C sektöründeki fulfillment iadeleri de içermektedir.
Kural olarak, orta ölçekli e-ticaret şirketleri, fulfillment merkezlerinin hizmetlerine başvurur. Küçük işletmelerin istikrarlı bir sipariş akışı ve satış hacmi yoktur. E-ticarete yeni başlayanlar işlerle kendi başlarına başa çıkabilirler. Büyük şirketlerin kendilerine ait depolar bulundurması daha karlıdır. Orta büyüklükteki işletmeler için, evde paketleme yapmak imkansız hale gelir. Depo kiralamak da maliyet açısından uygun olmadığı için fulfillment merkezleri en uygun çözüm haline gelir.
AsstrA Grupaj ve Hava Taşımacılığı Operasyon Direktörü Karol Barançuk şu değerlendirmelerde bulundu:
«Kurumsal müşterilerimiz arasında e-ticaret şirketleri vardır. E-ticaret işi sınır tanımaz. E-ticaret sektörünün genç ve iddialı temsilcileri dinamik şekilde gelişiyor ve güvenilir lojistik ortaklar arıyor. Uluslararası taşımacılık ve lojistik sağlayıcısı olarak biz, ortaklarımıza yeni proje ve bölgelerin geliştirilmesinde yardımcı oluyoruz.»
AsstrA hem sabit perakende satış noktalarına hem de çevrimiçi mağazalara satış için kesintisiz teslimat hizmeti sunmaktadır. Depo hizmetleri, aynı şekilde araç ve rota seçimi de ürünün kısa sürede müşteriye ulaşmasına yardımcı olmaktadır. Çünkü hızlı teslimat müşteri memnuniyetinde kilit rol oynamaktadır.