Sürdürülebilir kalkınma geleceğin temasıdır. Bu kavram ilk kez 1972'de Stockholm’da düzenlenen Birleşmiş Milletler Çevre Konferansı'nda gündeme getirildi. Sürdürülebilir kalkınma, doğal kaynakların tüketimi olmaksızın elde edilen bir ekonomik kalkınma modelini ifade ediyor.
Sürdürülebilir kalkınma, taşımacılık lojistiği de dahil olmak üzere çok sayıda sektörü etkilemektedir. Birçok lojistik şirketi, emisyonların çevresel etkisini azaltmak için havaya daha az gaz atığı bırakılan rotaları seçen yazılımlardan, elektrikli ve çevre standartlarına sahip araçların kullanımına kadar farklı teknolojiler kullanmaktadır.
Uluslararası Enerji Ajansının istatistiklerine göre, karayolu, havayolu, demiryolu ve deniz taşımacılığı, atmosferdeki karbondioksit emisyonunda ortalama yüzde 28 pay sahibidir. Ulaşım araçlarından kaynaklanan zehirli emisyonlarda ise yüzde 73 oranla karayolu taşımacılığı önde gidiyor. Çevresel durumun giderek daha da kötü hale gelmesi nedeniyle Avrupa ulaştırma endüstrisi, çevre kirliliği ile mücadele ve toksik maddelerin emisyonlarını azaltmayı amaçlayan bir dizi önlem uygulamaktadır.
AsstrA-Associated Traffic AG Kalite, Çevre ve İş güvenliği yetkilisi Vladislav Aleinikov, bu önlemlerin en önemlisinin idari düzenleme sistemleri olduğunu söyledi.
Aleinikov, şunları söyledi:
«Avrupa Birliğince 2020 yılı karbondioksit emisyonuyla ilgili hazırlanan yasa tasarıları, karbon ve yakıta yeni vergilerin getirilmesini, ayrıca kamyonlardan kat ettikleri mesafe göz önünde bulundurularak ilave vergilerin alınmasını öngörüyor. Bu önlemler sayesinde kamyonlardan kaynaklanan karbondioksit emisyonu yıllık yüzde 3 azalacaktır. 2030'da, zararlı madde emisyonlarının payını 2021'e kıyasla yüzde 30 oranında azaltmayı amaçlayan katı yasalar yürürlüğe girecektir. Bu önlem, eski araçların işletim maliyetinin artmasına yol açacak ve nakliye filosunun “yeşillendirilmesi” sürecinin hızlandıracaktır.
Kamyonlardan kat edilen mesafeye bağlı olarak vergi alınması, kargo teslimat planlarının daha iyi düzenlenmesini teşvik edecektir. Vergi alınması, ağır kamyon sektöründe son otuz yıldır sürekli büyüyen kilometre sayında azalmaya yol açacak.»
Lojistik ve nakliye şirketleri üretkenliği artırmak için ek çabalar gösterdi ve sonuç olarak boşta çalışma süreleri azaldı ve otomobillerin çevresel performansında ilerleme kaydedildi. Buna ek olarak, akışlar ücretsiz yollara yoğunlaştı ve ana kara yollarındaki yoğunluk azaldı.
Aleinikov, şöyle konuştu:
«AsstrA Şirketler Grubu çevre korunmasına yönelik önlemlere uymayı taahhüt eder. Ortaklarımızın da belirtilen gerekliliklere uymaları bizim için önemlidir. Şirketimiz hem düşük maliyetli hem de çevre dostu hizmet vermektedir».