1 Ocak 2020'de, deniz gemisi yakıtlarındaki kükürt içeriğinin yüzde 3,5'ten yüzde 0,5'e düşürülmesi kararı yürürlüğe girdi. Bu önlem, dünyada çevre kirliliğinin artması dolayısıyla alındı.
Karayolu taşımacılığı da bir dönüşüm geçiriyor. 2020'den başlayarak, karbondioksit emisyonlarında yıllık yüzde 3 azalma sağlanacaktır. 2025 yılına kadar, kamyonlardan kaynaklanan karbondioksit emisyonları 2019 seviyesine kıyasla yüzde 15, 2030’da ise yüzde 30 azaltılacak.
Karayolu ulaşım hacmi her geçen yıl artmaktadır. Ön tahminlere göre, gösterge 2050'ye kadar yüzde 60 büyüyecek. Artık otomotiv üreticileri, belirlenen sınırı aşan her gram karbondioksit için para cezasına çarptırılıyor. Çok fazla zaman geçmeyecek ve lojistik sektörünün temsilcileri de benzer cezalarla karşılaşacak.
Nakliye şirketleri, karbondioksit emisyonlarını azaltmak için nesnelerin interneti (IoT) kullanmayı düşünüyor. İngiliz telekomünikasyon şirketi Inmarsat'ın araştırmasına göre, nakliye ve lojistik şirketlerinin yüzde 44'ü çevresel denetimi tercih ediyor. Sektör temsilcilerinin yüzde 65'i nesnelerin internetini kullanarak gelişmeyi sürdürülebilir kılmayı planlıyor.
Nesnelerin internetini kullanan nakliye ve lojistik şirketleri filoyu daha iyi kontrol ediyor. IoT destekli GPS izleyiciler sayesinde şirketler aracın konumunu gerçek zamanlı olarak takip ediyor. Coğrafi konum belirlemenin bilgilerini kullanan planlayıcı, dönüş yolculuğu için minimum miktarda boş siparişleri seçer. Sonuç olarak, az araç ve az yakıt kullanımı nedeniyle karbondioksit emisyonlarında azalma olur.
AsstrA Karayolu Taşımacılığı Operasyonları Direktör Yardımcısı Vitaly Eremenko, şunları söyledi:
«AsstrA şirketler grubu uzmanları, taşımayı, aracı her iki yönde de yükleyerek ayarlamaya çalışıyor. Gidiş-dönüşlerin, tek yönlü taşımacılığın aksine, bir takım avantajları vardır. Taşıtlarının rasyonel kullanımı nedeniyle, çevreye verilen karbondioksit emisyonları azaltılır. Araçların hem gidişte hem de dönüşte yük taşıması, hem taşıyıcı şirkete, hem yüklenici şirketlere hem de alıcılara finansal açıdan da katkı sağlıyor.».
AsstrA ekibi, bilgi teknolojileri çözümlerini kullanarak karayolu taşımacılığını çevre dostu bir şekilde organize ediyor. Araçların boş gitmesini azaltmak için tasarlanan “Tedarikçi hesabı” programı da kayıtlı şirketlerin, boşaltma yerinden 100 kilometrelik bir yarıçap içinde uygun siparişleri görecek şekilde yapılandırılmıştır.
«AsstrA Supply Chain Visibility» (AsstrA Tedarik Zinciri Görünürlüğü) projesi ise çok sayıda GPS sağlayıcısından gerçek zamanlı araç coğrafi konum bilgilerini toplar. Bu program, aracın yeri ve zamanına bağlı olarak, minimum boş kilometre yapma ve daha fazla yükleme imkanı sunuyor.
Eremenko, şunları ekledi:
«AsstrA, nesnelerin interneti araçlarının da yardımıyla iş süreçlerini daha iyi hale getirmek için çaba harcıyor. Tüm kaynakları rasyonel olarak kullanmayı amaçlıyoruz. Bu şekilde hem çevreye verilen hasar azalıyor hem müşterilere en iyi güzergahlar ve en uygun fiyatlar sunuluyor».