AsstrA İstanbul ofisi, Aralık 2016’da faaliyete başladı. Ekip, bu dört yıl boyunca yerli ve yabancı uzmanların katılımı ile büyüdü. İstanbul Temsilciliğinin tamamlanan proje portföyünde, tanınmış markalar ve alıcılar için yapılan sevkiyatlar yer alıyor. AsstrA markası artık Türkiye pazarında tanınır hale geldi ve sadece bir sipariş için başvuranlar şimdi düzenli müşterilere dönüştü.
Türkiye Temsilciliği, 2020 sonunda hizmet portföyünü genişletmek için yeni bir gelişme kaydetti. AsstrA Lojistik Türkiye, TIO lisansı aldı. Bu lisansa sahip şirketler, karayolu, denizyolu, demiryolu ve havayolu dahil olmakla 4 ulaşım türünde yurtiçi ve yurtdışı nakliye hakkına sahip oluyor.
Türkiye pazarına tanıdık ve alışılagelen olan karayolu taşımacılığı, AsstrA'nın sunduğu hizmetler arasında da ivme kazandı. İstanbul ofisinin faaliyete başladığı günden 2020 yılına kadar karayolu taşımacılığı cirosu 20 kat artarak 6 milyon Euro’ya ulaştı. Müşteriler, hayata geçirilen her sevkiyatın konumunu haftanın 7 günü 24 saat takip edebilir.
Yerel firmaların taleplerini karşılamak için AsstrA İstanbul ofisinde deniz ve hava ulaşımı departmanları açıldı. Deniz yoluyla sevkiyat taleplerini kendini işine adamış ekip üstlendi ve Türkiye limanlarından yapılan sevkiyatlar aylık 40 konteynere kadar yükseldi.
AsstrA Lojistik Türkiye Deniz Taşımacılığı Departman Yöneticisi Fatma Kara, şunları söyledi:
Fatma Kara
«Hem Türkiye, hem de ülkemizin kargo limanları sınırsız bir potansiyele sahiptir. Ülkenin Karadeniz ve Akdeniz'e kıyısının bulunması, deniz yoluyla kargo akışlarının ithalat ve ihracatına yönelik uluslararası hizmet sağlanılması, şirketin mevcut ve gelecekteki müşterileri için rekabetçi teklif olanakları sunuyor. Türk şirketlerinin güvenilir bir yerel ortak olarak AsstrA'ya yönelmesi sağlamak için deniz taşımacılığı yelpazesini güçlendirmek önümüzdeki yıllarda başlıca görevimiz olacaktır.»
Hava taşımacılığı pazarı, geçen yıl başlayan e-ticaret nedeniyle değil, salgınla mücadele ürünlerinin hava yoluyla taşınmasına acil ihtiyaçların ortaya çıkması nedeniyle değişti. Bu nedenle, İstanbul'da bir havacılık departmanının varlığı an meselesiydi. Departman açıldıktan sonra ortaya hedef odaklı bir yaklaşım konulması sayesinde Türk müşteriler için hava yolu sevkiyatları aylık 15'i geçti.
Abdullah Karabulut
İstanbul ofisinde havayolu taşımacılığı uzmanı olarak görev yapan Abdulla Karabulut, «2020, salgının dünya çapında etkisini gösterdiği bir yıl oldu. Yolcu uçuşlarının azalması nedeniyle piyasada, yolcu kabinlerinde kargo taşınması gibi çözümler ortaya çıktı. Bu yönteme, “passenger” ve “freighter” sözcüklerinden oluşturulan preighter ismi verildi. Bazı taşıyıcılar, yolcu koltukları sökülmüş uçaklarda kargo taşıdı. » bilgisini verdi.
Türkiye pazarındaki iş hacmi her yıl artmakta ve bu da müşteri tabanını olumlu yönde etkilemektedir. İstanbul ofisi faaliyete başladığında sadece 20 müşterisi vardı şimdi AsstrA'nın Türkiye'deki müşteri portföyünde 240 şirket yer alıyor. Ulaşım coğrafyası da 4 yılda 10 kat arttı ve bugün 100'den fazla güzergahı içeriyor.
AsstrA ekibi, hizmet seviyesinin ve müşteri memnuniyeti yüzdesinin artmaya devam etmesini sağlamak için nakliye ortaklarıyla güvene dayalı ilişkiler kurmak için çalışıyor. Türk müşterilere rekabetçi bir hizmet sunmak için, yüklenici listesi 250 şirkete çıkarıldı.
AsstrA ekibi yerel şirketler için hizmet vermeye başladı ve 5 yıldan kısa bir süre içinde hizmet yelpazesini hava, demiryolu ve denizyolu taşımacılığı hizmetleri ile genişletti. AsstrA ekibi, şirketin müşterilerinin uzun vadeli geliştirme stratejilerini planlamak ve uygulamak için daha fazla zamana sahip olması için verimli lojistik şemalar oluşturmaya çalışıyor.
AsstrA Türkiye Menajeri ve İstanbul Ofisi Yöneticisi Elena Firsova ise şunları ifade etti:
Elena Firsova
« AsstrA’nın TIO sertifikası alması ve hizmet yelpazesini genişletmesi, kurumsal müşterileri için rota ve zamanlamadan bağımsız olarak ithalat ve ihracat sorunlarının “tek pencere” yöntemiyle çözümünü garanti etmektedir.»