Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) Nisan 1945'te Küba’nın başkenti Havana'da faaliyete başladı. Kurulduğunda 31 ülkeden 57 üyesi vardı. Wikipedia'da yer alan 2021 başı verilerine göre, dünyanın 120 ülkesinden 290 IATA üyesi, uluslararası uçuşların yüzde 82'sini gerçekleştiriyor.
Günümüzde dünya genelinde etkin bir kuruluş olan IATA'nın her üyesi, tüketicilerin ilgi ve beklentilerini dikkate alarak hava taşımacılığının geliştirilmesi ve tanıtımına odaklı faaliyet yürütmektedir. Kuruluşun küresel misyonu ise hiç değişmedi: havacılık sektörünü desteklemek, yönetmek ve geliştirmek.
IATA'nın odak noktası, teknik destek, tarife geliştirme, endüstri standardı tasarımı ile yasal, tıbbi ve finansal danışmanlığa yönelmiştir. Ayrıca IATA, havayolları arasında doğrudan çözülemeyen sorunların çözümünde arabulucu olarak da faaliyet göstermektedir.
Aralık 2016'da faaliyete başlayan AsstrA İstanbul Ofisi, Türk müşterilere sunduğu hizmet yelpazesini her geçen gün biraz daha geliştiriyor. 2021'de geliştirme için seçilen alanlardan biri de hava taşımacılığı oldu. Belirlenen rotanın sonucunda İstanbul ofisi 7 Haziran'da IATA üyeliği elde etti. IATA'ya üye olmak isteyen şirketler, akredite sürecinden geçtikten sonra dünya standartlarında hizmet garantisi eden sertifika sahibi oluyor.
AsstrA'nın Polonya, İtalya ve Rusya'daki üç temsilciliği daha önce IATA'ya üye olmuştu. Türkiye, şirketin ilgili sertifikayı aldığı dördüncü ülke oldu. İstanbul ekibi, sertifikasyon sürecini belirlenen zaman diliminden daha hızlı tamamlamayı başardı.
Abdullah Karabulut
AsstrA İstanbul Ofisinde hava taşımacılığı uzmanı olarak görev yapan Abdullah Karabulut, «Akreditasyon başvurusunun kabul edildiği andan sertifikanın alınmasına kadar sadece altı ay sürdü. Bugün İstanbul ofisimiz hava taşımacılığı faaliyetlerini IATA'nın şemsiyesi altında yürütüyor.» bilgisini verdi.
IATA sertifikası, kurumsal müşteriler için tartışılmaz bir avantaj sağlıyor. Çünkü tedarik zincirindeki bağlantılardan birinin ortadan kalkması, hizmetlerin nihai maliyeti üzerinde olumlu etkiye sahiptir. Uçuşların ve taşınan kargoların güvenliği hem AsstrA ekibi hem de IATA için öncelik olmaya devam ediyor. Türkiye pazarında hava hizmeti kalitesinin tanınması, şirketin verimli lojistik hizmet sunma taahhüdünü teyit etmektedir. Böylece kurumsal müşterilerin uzun vadeli stratejilerini planlamak ve uygulamak için daha fazla zamanı olur.