Mayıs 2021'de LinkedIn 18. doğum gününü kutladı. LinkedIn, ünlü kardeşi Facebook'tan 9 ay önce ortaya çıktı. Bugün profesyonel platformun 722 milyon kullanıcısı var. Bu rakam, Instagram’ın 1,6 milyar, Facebook’un 2,8 milyar kullanıcı sayısından az olsa da LinkedIn kullanıcı güveni açısından diğer sosyal ağların önünde gidiyor. Bir kamuoyu araştırmasına göre kişisel verilerin korunması açısından katılımcıların yüzde 73'ü LinkedIn'e güveniyor bu da Facebook'tan yüzde 20 daha fazla.
İş ortamında etkileşim için kurulan sosyal ağ olan LinkedIn giderek iş bulmak için bir araç haline geliyor. Platformun özgünlüğünü, gerçek ad ve soyadları, fotoğraflar, eğitim ve kariyer bilgileri ile meslektaşların da teyit ettiği becerilerin yer aldığı kullanıcı profilleri belirlemektedir.
LinkedIn, B2B pazarındaki müşterilerle bağlantı kurmak ve çok sayıda endüstriden profesyonellerle etkileşim kurmak için birincil sosyal ağ olmaya devam ediyor. LinkedIn, şirketlerin müşteri ve ortakları ile iletişim kurmasına, pazar araştırması için bilgi edinmesine ve analiz etmesine, ilgili içerik üreterek hedef kitlesini genişletmesine, şirketin itibarını güçlendirmesine, yeni çalışanlar bulmasına ve kendi çevrimiçi topluluklarını oluşturmasına olanak tanıyor.
Julia Malezhik
AsstrA İnsan Kaynakları Departmanı uzmanı Julia Malezhik şunları söyledi:
«İş arayanlar, açık pozisyonlara yanıt verirken sosyal ağlardaki şirket profillerini giderek daha fazla kontrol ediyor. Profiller incelendiğinde şirket için hangi konuların önemli olduğu, hangi iletişim tonunun seçildiği, iş süreçlerinin içeriden nasıl göründüğü netleşiyor. Profildeki bilgiler, iş arayanların şirketin değerlere ve gelişime ne kadar önem verdiğini anlamasını sağlıyor. Kurumsal yaşamla ilgili ayrıntılar, iş arayanların açık pozisyonlara başvurması ve daha sonraki görüşmeler için daha iyi hazırlanmasına yardımcı oluyor.»
LinkedIn'in işlevselliği, her kullanıcının kendisini belirli bir alanda uzman olarak konumlandırması için bir şans sağlıyor. Gruplara katılmak, tartışmalara yorum yapmak, soruları yanıtlamak ve hassas konularda görüş bildirmek, bir profesyonelin kişisel markasının yapı taşlarını oluşturuyor. Geçerli bir profile sahip bir uzmanın potansiyel müşteri ile iletişim kurması ve şirketin ürün ve hizmetlerine dikkat çekmesi daha kolaydır. Bir uzmana duyulan güven, şirkete duyulan güvene dönüşüyor ve tam tersine, güçlü bir markaya sahip şirketlerin çalışanlarının yeni ortaklarla ilişkiler kurması daha kolay hayata geçiyor.
Malezhik, şöyle devam etti:
«İyi doldurulmuş bir profil, iş ararken belirleyici rol oynuyor. İş tarzı bir fotoğrafı, net kimlik bilgileri ile iş yerleri listesinde gerçekleştirilen işlevlerin her biri hakkında kısa bilgileri olan kullanıcılar, işe alım görevlilerinin daha fazla ilgisini çekiyor. Bu platform ayrıca, adayların seçilen kriterlere göre, örneğin dil yeterlilik düzeyine göre aranmasını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Bu nedenle, profile düzenli olarak güncellemek önemlidir. LinkedIn, akıllıca kullanıldığında işinize yarayan bir kaynaktır. Böyle bir aracı kullanmaya değer, çünkü rüyanızdaki işi elde edebilir, yeni müşteriler, yeni sözleşmeler kazanabilirsiniz. LinkedIn'e zaman ayırmak, profesyonel bir imaj oluşturmaya yatırım yapmaktır.».