Anna Smirnova
2022 birçok açıdan çok özel ve farklı bir yıl oldu ve bu basın açıklamasında AIPL AsstrA UK Başkanı Anna Smirnova lojistik alanındaki yılı şu şekilde özetliyor.
Geçtiğimiz yılın gözlemlenen olaylarını özetleme çalışması standart bir yaklaşımdan uzaklaşmak demektir. 2022 yılı başlarken, COVID-19 ve onun ekonomik ve toplumsal sonuçları dünya için kritik bir tehdit oluşturmaya devam etti. Bu da yetmezmiş gibi, Şubat ayında dünyanın jeopolitik durumu değişti ve büyük bir petrol ve gaz ihracatçısına uygulanan yaptırımlar akaryakıt fiyatlarını daha da yükseltti... üstelik daha Şubat ayındayken. Biz her aşamayı teker teker gözden geçirelim.
Ocak
Bugün geriye dönüp baktığımızda Ocak ayının çok sakin geçtiği söylenebilir. Herkes pandemi sonrası gerçekliğin sonuçlarıyla yüzleşmeye hazırdı. 2022 iyi hatırladığımız bir ortamda başladı. COVID-19 ve çok sayıda liman ve fabrikanın kapanması, dünya çapında mal akışının yavaşlamasına ve tüketici talebinin artmasına neden oldu. Gecikmeler ve artan maliyetler kimse için sürpriz olmadı. Durumun ciddiyeti, Belarus sınırında yaşanan uzun kuyrukların ardından daha da belirginleşmeye başladı. Koroszczyna'da 40 saatten fazla ve Bobrowniki'de 65 saate varan kuyruklar - kamyon sürücülerinin Belarus'un doğu komşusunun bölgesine girmek için beklemek zorunda kaldıkları süre bu kadardı.
Şubat
24 Şubat 2022. Pandemi küresel tedarik zincirini felce uğratırken, Ukrayna'daki askeri operasyonlar da zincire diz çöktürdü. Belirsizliğin ötesinde, piyasada engeller yaratarak otomobil parçaları, petrol ve tahıl gibi emtiaların hareketini kesintiye uğrattı.
Mart
Tedarik zinciri kaos içinde ve durum daha da kötüye gidiyor. Yerel bir salgının ardından Çin'in en büyük şehrine uygulanan sıkı Covid-19 test protokolleri nedeniyle Şanghay Pudong Havalimanı'ndaki hava kargo depoları tıkanmış durumda. Şehrin limanı Şanghay-Ningbo'da 120'den fazla konteyner gemisi beklemeye alınmış durumda. Ülkenin güneyinde önemli bir üretim merkezi olan Shenzhen'de, benzer Covid-19 kısıtlamalarının getirilmesinin ardından biriken siparişler ve sürücü sıkıntısı nedeniyle kamyon maliyetleri yüzde 300 arttı. Eskiden saat gibi işleyen dünyanın dört bir yanındaki büyük limanlar artık gecikmelerle kuşatılmış durumda ve konteyner gemileri şimdiye kadar kaydedilen en kötü sıkışıklıklardan bazılarında günlerce kuyrukta bekliyor. Liste uzayıp gidiyor.
Nisan
Rus hava sahasının kapatılmasıyla uçuş rotaları kaosa sürükleniyor. AB, Rusya'ya karşı eşi benzeri görülmemiş yaptırımlar uyguluyor.
Mayıs
Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri'nde dizel ve benzin için rafinaj marjlarının çok yüksek olması ve Rusya'dan gelen arzın kesilmesi, bazı fiziksel ham petrol türlerinin fiyatlarını tüm zamanların rekorlarına taşıdı.
Haziran
Sakinliğimizi koruyor ve devam ediyoruz - yıl boyunca sadece koridorda ilerliyoruz.
Haziran ayında Rotterdam, Bremerhaven, Hamburg ve Antwerp gibi Kuzeybatı Avrupa limanları eşi benzeri görülmemiş saha yoğunluğu ve liman tıkanıklığı seviyelerine tanık oldu. Ayrıca, küresel gemi programları aksamaya devam ederek gemilerin limanlara resmi programların dışında gelmesine ve dolayısıyla yanaşma planlarının idare edilmesinin zorlaşmasına neden oldu.
Temmuz
Kuzeybatı Avrupa'daki sıcak ve kurak havanın etkisiyle önemli bir nakliye yolu olan Ren Nehri'ndeki su seviyesi düşmeye devam ettikçe lojistik sorunları da artacaktır.
Ağustos
İngiltere'de liman grevleri. İngiltere'nin en büyük konteyner limanı olan Felixstowe Limanı'nda çalışan yaklaşık 2.000 personel, İngiltere'de artan hayat pahalılığı krizi karşısında daha iyi ücret talebiyle 8 günlük greve gitti. İngiltere'de elektrik fiyatları %64,2 oranında arttı.
Eylül
Hızla yükselen enflasyon. Lojistik dünyası için bu, depoların işletmelerin satamadığı ve daha sonra yeni ürünlerle değiştiremediği stoklarla dolması anlamına geliyor. Bu da Avrupa'daki liman ve terminallerde konteyner dengesizliğine yol açarak yüksek alıkoyma ve demuraj maliyetlerine ve aynı zamanda operasyonların yavaşlamasına neden oluyor.
Ekim
Avrupa'nın en büyük karasal intermodal lojistik terminali Fényeslitke'de açıldı. Avrupa'nın en büyük ve en modern yeşil konseptli kara tabanlı intermodal terminali, Macaristan-Ukrayna sınırının hemen yakınındaki Fényeslitke'de 40 milyar HUF'un üzerinde bir özel yatırımla rekor bir sürede inşa edildi.
Kasım
Birleşik Krallık'ta üretim kesintisi: Birleşik Krallık'ta vadeli elektrik fiyatları bir önceki yıla göre %500'ün üzerinde artarken, fiyatlar sadece Ağustos ayında %64,2 oranında artış gösterdi. Birleşik Krallık kışa Avrupa'daki en belirsiz enerji arzı çıkmazı içinde giriyor. Bunun etkileri belirsiz olsa da, kış boyunca Birleşik Krallık'ta üretimde kesintiler yaşanması ve karayolu taşımacılığı miktarlarının azalması muhtemeldir.
Aralık
Kar yağışları, sıfırın altındaki sıcaklıklar ve çok sayıda eylem içeren kutlamalarıyla Aralık ayına ulaştık.
Bu yıl bize en zor sınavları yaşattı ama aynı zamanda her zaman olumlu bir çözüm bulunabileceğine dair inancımızı da pekiştirmiş oldu. Ne kadar zorlanmış olsak da. Tüm AsstrA ekibine bu 12 ay boyunca verdikleri destek için teşekkür ediyor ve daha fazlasını dört gözle bekliyorum.
Yazar: Aneta Kowalczyk.