Tobias Sopalla
Elena Firsova
Türkiye'nin bir transit ülke ve potansiyel Avrasya lojistik merkezi olarak oynadığı rolün
"Türk lojistiği zor bir dönem geçmektedir. Deprem kritik lojistik altyapısında büyük ölçekli hasara yol açmıştır. Önemli limanlar, havaalanları ve otoyollar olumsuz etkilenmiştir. Kullanılamaz hale gelen yollar nedeniyle kamyon taşımacılığı neredeyse tamamen durmuş vaziyettedir. Buna ek olarak, elektrik kesintileri endüstriyel üretimi sekteye uğratmış, önemli teslimat gecikmelerine neden olmuş ve ciddi tedarik zinciri darboğazları yaratmıştır," diye konuştu AsstrA-Associated Traffic AG İstanbul Şube Müdürü Elena Firsova.
Deprem, Türkiye'nin güneydoğusundaki limanları da bir hayli etkilemiştir. En büyük hasar ise, ağır sanayi merkezi ve Türkiye'nin güneydoğu kıyısındaki iki ana konteyner üssünden biri olan İskenderun Limanı'nda kaydedilmiştir.
"Depremin Türk ekonomisini etkileyeceğine şüphe yok ve Türkiye'nin sanayi ve tedarik zincirleri üzerindeki etkisi petrol fiyatlarını olumsuz etkileyebilir ve ülkede zaten yüksek olan enflasyonu daha da tırmandırabilir. Bu noktada, Akdeniz ve Karadeniz bölgelerine hizmet veren nakliye hatları İskenderun'a bağlı sevkiyatları yeniden yönlendirmeye ve Türk tedarik zincirlerini yeniden çalışmaya başlamıştır," diyor AsstrA-Associated Traffic AG Deniz Lojistiği Departmanı COO'su Tobias Sopalla.
Küresel tedarik zincirinin bir diğer önemli sorunu ise depremin neden olduğu hammadde yetersizliğidir. Depremde birçok fabrika ve deponun hasar görmesi, envanter ve hammadde kaybına yol açmıştır.
"Bölgedeki bu durum çok farklı seviyede zorluklara sebep olmuştur. Depremle ilgili gelişmeleri dikkatle takip ediyoruz ve müşterilerimizin ihtiyaçlarına karşılamaya devam edeceğiz," diye ekliyor Elena Firsova.
Yazar: Aneta Kowalczyk.