Trans-Hazar Uluslararası Taşımacılık Güzergahına Dikkat Çekiliyor
Doğu Avrupa ve Orta Doğu'daki istikrarsız jeopolitik durumla ilgili son iki yılda yaşanan olayların ardından, Asya ve Avrupa arasında alternatif yük rotalarına duyulan ihtiyaç, pazardaki konumlarını korumak isteyen lojistik şirketleri için son derece önemli hale gelmiştir.
Çin, Kazakistan, Azerbaycan, Gürcistan, Türkiye ve Avrupa'yı birbirine bağlayan Trans-Hazar Uluslararası Taşımacılık Rotası (TITR), yük trafiğinde önemli bir artış yaşıyor. Kazak Demiryolları, sadece 2023 yılının ilk yarısında, bu güzergâh boyunca taşınan mal hacminin 1,3 milyon tona ulaştığını ve 2022 yılının aynı dönemine kıyasla %77,2'lik şaşırtıcı bir artış yaşandığını açıkladı. Kazak medyasına göre 2023'ün ilk üç çeyreğinde TITR boyunca toplam 2 milyon ton yük taşınarak 2022'nin aynı dönemine kıyasla %88'lik bir artış kaydedildi.
AB'nin TITR yatırımlarını desteklemesi ve teşvik etmesi
Haziran 2023'te Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD), Avrupa Komisyonu tarafından finanse edilen ve Kazakistan, Kırgızistan, Tacikistan, Türkmenistan ve Özbekistan'da sürdürülebilir ulaşım bağlantılarını ve yatırımlarını geliştirmenin yolları üzerine bir çalışma yürüttü. AB'nin Global Gateway stratejisinin bir parçası olan çalışmada 33 altyapı yatırımı ve bir ulaştırma koridoru yönetim kurumu kurulması, ulaştırma belgelerinin dijital ortama aktarılması ve tarifelerin koordine edilmesi gibi yedi esnek bağlantı tedbiri önerildi. Bu tedbirler Orta Asya'daki ulaştırma bağlantılarının verimliliğini ve cazibesini arttıracaktır.
AsstrA'nın Müşteri Odaklı Yaklaşımı: Trans-Hazar Güzergahında Taşımacılık Çözümleri
AsstrA-Associated Traffic AG de müşterilerin geleneksel rotalara alternatiflere olan ihtiyacının arttığını gözlemliyor. Trans-Hazar rotası bu bağlamda Avrupa'dan Orta Asya'ya yapılan taşımalar için özellikle ilgi çekicidir. Bu nedenle, şirketin uzmanları Finlandiya'dan Kazakistan'a yük taşımak için bir proje hayata geçirdi. Güzergah, Türkiye ve ardından Kafkasya üzerinden inşa edildi, Helsinki'den Tallinn'e ve Bakü'den Aktau'ya feribot geçişlerini içerdi ve sonuçta 8.500 km'yi kapsadı. AsstrA'nın geniş ofis ağı ve güvenilir ortakları sayesinde kargo mümkün olan en kısa sürede nihai varış noktasına ulaştırıldı.
"Müşterinin ihtiyaçlarına yanıt olarak, Rusya topraklarından transit geçişi engelleyen yaptırım kısıtlamalarını göz önünde bulundurarak Finlandiya'dan Kazakistan'a bir rota geliştirdik. Bu güzergâhın oluşturulması ve işletilmesinden sorumlu olan, müşteri memnuniyetini ve operasyonel başarıyı sağlayan AsstrA Türkiye'deki meslektaşlarımıza minnettarım" diyor IPL Finlandiya Departmanı Başkanı Risto Eskelinen.
Yazar: Eliza Dzikowska.