Natalia Dyakova
Türkiye'de e-ticaret hızla büyümeye devam ederek navlun ve lojistik pazarını desteklemektedir. İstatistiklere göre, 2021 yılında Türkiye nüfusunun %40'ı online alışverişi tercih etmiş ve moda sektörünün ülkedeki toplam online alışverişteki payı 42% 'ye ulaşmıştır.
AsstrA şirketi, Türkiye pazarında son derece geniş bir deneyime sahiptir ve ülkedeki e-ticaret dinamiklerini yakından takip etmektedir. "Bu durum sayesinde dijital perakendeciliğin yük taşımacılığı ve lojistik üzerindeki dönüşümsel etkisini yakından gözlemleyebiliyoruz. Örneğin, e-ticaretin büyümesi, teslim edilmesi gerekli olan mal hacminde bir artışa yol açıyor ve bu da çok yönlü taşımacılığa olan talebi artırıyor," şeklinde konuşuyor ülke satış müdürü Natalia Dyakova.
2024'te pazardaki önemli trendlerden biri de multimodal taşımacılık sistemlerinin popülaritesinin artım olmasıdır. Multimodal taşımacılık, karayolundan havayoluna kadar farklı taşıma yöntemlerini entegre ettiği için daha esnek ve daha verimli teslimat seçenekleri sunmaktadır. Böylece şirketlerin teslimat sürelerini kısaltmalarına, maliyetleri optimize etmelerine ve müşteri hizmetlerini daha da iyileştirmelerine olanak tanır ki bu da giderek rekabetçiliğin öne çıktığı e-ticaret dünyasında özellikle önem arz eder.
Ancak birçok avantajlarına rağmen, kombine taşımacılıkla ilgili, altyapı maliyetleri de dahil olmak üzere, bir takım mali zorlukların da bulunduğu göz ardı edilmemeleridir. Bu sorun, ülkenin lojistik alanındaki kapasitesinin daha da geliştirilmesi, demiryolu ve karayolu ağlarının da genişletilmesine yönelik yatırımlar ve yeni havalimanlarının inşası gibi yollarla kademeli olarak ele alınıp çözüme kavuşturulmaktadır.
AsstrA Türkiye'nin yüksek deneyimli bir ekibi olarak, multimodal çözümleri seçilmesi esnasında bütün ayrıntıları göz önünde bulundurarak müşterilerimize zaman ve maliyet konusunda en uygun çözümleri sunmaktayız.
Yazar: Anastasiya Sidelnikova.