İsviçreli şirketler grubu AsstrA-Associated Traffic AG, Özbekistan'daki Navoi 3 Kombine Çevrim Santrali Projesi için gabari dışı (OOG) ve ağır yükleri taşımayı başarıyla gerçekleştirmiştir. Bu komplike lojistik operasyonu, Orta Asya'da ağır yük taşımacılığında önemli bir dönüm noktası olmuştur.
Söz konusu taşıma işlemi, toplam ağırlığı 460 ton ve toplam hacmi 1.500 metreküp olan iki ana transformatör ünitesi ve ilgili aksesuarları kapsamaktadır. Kargo aşağıdakilerden ibaretti:
- 168.8 ton | Boyutlar: 10,00 m x 3,28 m x 3,93 m
- 290 ton | Boyutlar: 9,52 m x 4,01 m x 4,70 m
Kargo nakliyesi, modüler treylerlerle karayolu taşımacılığı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. 290 tonluk transformatör 28 dingilli treylerlerle nakledilirken, 168,8 tonluk kargo ise tüm dingilleri yönlendirilebilir olan 20 dingilli treylerlerle taşınmıştır.
“Bu şimdiye kadar bu koridorda taşınan en ağır ekipman parçasıdır. Bu rotada bu yükü teslim etmek, kapsamlı lojistik zorlukları çözme konusundaki kararlılığımızı vurgulamaktadır. Ekibimiz için gurur verici bir an ve OOG ve proje lojistiği alanındaki kapasitemizin bir kanıtıdır” — dedi AsstrA Business Development Manager Nikita Kim.
Müşteriye AsstrA tarafından sunulan en önemli avantajlardan biri, Özbekistan'daki Yallama ve Navoi arasındaki güzergah boyunca önemli altyapı çalışmalarının tamamlanması olmuştur. Taşıma sürecinin kritik bir unsuru olan ağır yükü taşıyabilmek için iki köprü güçlendirilmiştir. Böylece güzergahın güvenliği ve güvenilirliği sağlanmış olmasının yanı sıra müşteri için önemli maliyet tasarrufu da sağlanmış oldu.
Kargo, Çin üzerinden Khorgos'a, oradan da Kazakistan'a geçerek 4.500 kilometreden fazla yol kat etmiş ve nihai varış noktası olan Özbekistan'daki Navoi 3 Kombine Çevrim Santrali'ne ulaşmayı başarmıştır. Operasyon, yükleme, yeniden yükleme, güzergâh üzerindeki altyapı ve köprülerin iyileştirilmesi ve uluslararası sınırlarda sıkı koordinasyon gibi birçok aşamayı içermekteydi. Tüm yolculuk, ileri düzeyde planlama, özel ekipman ve sınır ötesi düzenlemelerin uyumlaştırılmasını gerektirmiştir.
Nakliyatın en zorlu yönü, 290 tonluk transformatörün güvenli bir şekilde teslim edilmesini sağlamak olmuştur. Muazzam ağırlığı nedeniyle, nakliye aracının toplam ağırlığı yaklaşık 450 tona ulaşmıştır. Bu kadar ağır bir yükü yönetebilmek için ek bir başlık ünitesi daha kullanılmıştır. Tüm bu zorluklara rağmen, nakliye başarıyla tamamlanmış ve yük zamanında ve hasarsız bir şekilde teslim edilmiştir.
Altyapı kısıtlamalarını aşmak ve her aşamada güvenliği sağlamak için projeye özel nakliye çözümleri ve mühendislik uzmanlığı gerekiyordu. AsstrA uzmanları nakliyeyi başarıyla gerçekleştirerek transformatörleri güvenli ve emniyetli bir şekilde teslim etmiştir.

Karriyer



