Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD),Türkiye’nin e-ticaret pazarına ilişkin son rakamları açıkladı. Derneğin yayınladığı yıllık “Türkiye e-Ticaret Pazar Büyüklüğü” raporuna göre, Türkiye’de e-ticaret sektörü 2018 yılında, yüzde 42 büyüme ile 59.9 milyar liralık hacme ulaştı.
‘HALA ORTALAMANIN ALTINDAYIZ’
TÜBİSAD Yönetim Kurulu Başkanı Kübra Erman Karaca, e-ticaret sektörünün Türkiye ekonomisi için zorlu geçen bir yılda hızlı büyümesini sürdürdüğüne dikkat çekerken; Deloitte Türkiye Direktörü Alper Günaydın ise 2018’de büyük alışveriş sitelerinin yüksek performansına değinerek, “Geçtiğimiz 5 yılda ilk 10 sitenin pazar payı yüzde 40 seviyesinden yüzde 53’e yükseldi” dedi.
Raporun sonuçlarını değerlendiren TÜBİSAD e-Ticaret Komisyonu Başkanı Burak Ertaş ise “Türkiye’de son 5 yıla baktığımızda, 2014 - 2018 yılları arasında e-ticaret sektörünün ortalama yıllık büyüme hızı ise yüzde 33 oldu. Sektörümüzden gelen olumlu verilere karşılık e-ticaretin toplam perakende pazarına oranı ise yüzde 5.3 ile gelişmekte olan ülkelerin ortalamasının altında kalıyor.