Salgın sürecinde sınır kapılarının kapatılması, dış pazarlardan gelen talebin azalması ile iç ve dış bürokratik sorunlardan olumsuz etkilenen alanların başında taşımacılık sektörü geliyor. Sektörün kümelendiği kentlerden Mersin’deki firmalar, bu olumsuzlukları aşmak, ticarette yaşanan kaybın azaltılması için şoförlere uygulanan 14 günlük karantina yerine, sınır kapılarında virüs tanı testi yapılmasını ve vizelerin uzatılmasını bekliyor. Sektördeki mevcut işlem hacminin yüzde 60 oranında düştüğünü, aylık bazda yaşadıkları kaybın ise 500 milyon dolar olduğunu aktaran Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Meclis Üyesi ve Özkayalar Nakliyat Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Özkaya, Türkiye’nin en büyük lojistik kümelenmesine sahip kentlerden biri olan Mersin’deki aylık kaybın da 50 milyon dolara yaklaştığını söyledi. Özkaya, Mersin’de firma başına düşen aylık kaybın ise 150 ile 200 bin dolar arasında değiştiğini kaydetti.
Sınır kapılarında şoförlere uygulanan 14 günlük karantina uygulaması ve vize işlemelerinde yaşanan sorunlar nedeniyle sektörde nitelikli personel bulunamadığını ifade eden Yaşar Özkaya, “Bürokratik sorunlar nedeniyle araçları ile 1 aydır sınırında mahsur kalan 300 şoförün ve firmalarımızın mağduriyetlerinin daha da büyümemesi için Gürbulak Sınır Kapısı’nda gerekli tüm sağlık önlemlerini alınarak geçişlerin zaman kaybetmeden, uluslararası taşımacılık sektörüne açılması gerekiyor” diye konuştu.