Sektördeki durumlarla ilgili değerlendirmelerde bulunan Adar Trans Genel Müdürü Binnaz Köroğlu: “Tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi döneminde Bakanlığın ticareti ve ekonomiyi koruyucu önlemler alması gerçekten bizler için çok sevindirici. Tüm bireylerin üzerine düşen görev ve sorumluluk bilincini taşımasıyla aşabileceğimiz bir süreç içerisindeyiz.
Lojistik sektörü için gerek Irak'tan kaynaklanan gerekse ülkemizin aldığı tedbirlerden kaynaklanan aksamalar yaşıyoruz. Bu aksamaların çoğunluğu şu an için karayolu taşımacılığında etkisini gösteriyor. Güncel bilgilendirmeler burada çok büyük önem taşıyor çünkü hemen her dakika yeni bir ülkenin sınır kapısını kapattığı bilgisi gelebiliyor. Sınır kapılarında TIR kuyrukları oluştu, yükler bekliyor. Dönmeyen dorseler ve aktarma maliyetleri neticesinde yüzde 50 oranında navlun artışları görüldü” dedi ve şöyle devam etti:
HABUR SINIR KAPISINDA YAŞANANLAR
Ağır ve gabari taşımalarda alınan yol izin belgeleri mücbir sebepten dolayı sürelerini geçirmişti ve tekrar alınmaları gerekiyordu. Bu durum taşımacılara ek maliyet getirdi.
Covid-19 nedeniyle gümrük kapıların kapanmasıyla beraber yükler araçlarda kaldı. Araçların limanlardan çıkışlarına izin verilmedi. Transit aktarma ve transit ticaret işlemleri kapsamında liman ve depolarda bekleyen araçlara ardiye ve depo ücreti fatura edildi.