İş süreçlerinin otomasyonu her geçen gün daha popüler hale geliyor. Taşımacılık ve lojistik firmalarında bilgi teknolojileri (BT) çözümlerinin uygulanması müşteriler için ne gibi yararlar sağlayabilir? Uluslararası Şirketler Grubu AsstrA-Associated Traffic AG Lean & Process Management Birimi Yöneticisi Macie Tyburchi, iş süreçleri otomasyonunun nüanslarını anlattı.
«İş süreçlerinin otomasyonu» kavramını anlatır mısınız?
Bu, bilgisayar programlarını veya algoritmalarını kullanarak belirli eylemlerin yürütülmesidir. Sürecin bir bölümünü otomatik sisteme aktarmak, çalışanların müşteriye değer katan daha önemli görevleri yerine getirmek için kullanılabilecek değerli zaman kazanmalarını sağlar.
Bu yaklaşım, hizmet maliyetini optimize etmenize, şirketin performansı iyileştirmenize, personel zamanından tasarruf etmenize, böylece işyerindeki stres düzeyini düşürmenize, hizmet kalitesini iyileştirmenize ve müşteri memnuniyetini artırmanıza olanak tanır. Süreçlerin otomasyonu sayesinde müşteriler hızla kapsamlı ve profesyonel hizmetler alırlar.
Bu avantajlar nasıl elde edilir?
İş süreçlerinin otomasyonu tek seferlik bir işlem değildir. Yararı artırmak için, bu alandaki tüm faaliyetleri birleştirecek bir programı uygulamaya değer. Bu, yönetimi kolaylaştıracak ve organizasyon içindeki değişikliklerin daha etkili iletişimini sağlayacaktır.
Sistemin otomasyonu için neler kullanılmalıdır?
İş süreçlerini otomatikleştirmek için BT araçları üç gruba ayrılabilir: Şirket tarafından elde edilen veya sıfırdan yaratılan programlar, RPA (Robotik İşlem Otomasyonu) gibi teknolojiler ve yaratıcı bir yaklaşım kullanarak benzer sonuçlar elde etmenizi sağlayan ucuz veya ücretsiz hizmetler .
Açıkçası, araçların her birinin avantajları ve dezavantajları vardır. İlk ikisinin ana dezavantajları, uygulanması için gereken yüksek maliyet ve zamandır. Ancak, daha fazla bütçe kaynağı kullanmanın şirketlerin beklentilerini her zaman karşılamayacağı akılda tutulmalıdır.
Peki, süreçleri otomatikleştirmeye yeni başlayan bir şirket daha gelişmiş ve pahalı araçlar kullanmalı mı? Tecrübelerime dayanarak, şunu söyleye bilirim ki süreçlerin otomasyonuna küçük adımlarla başlamalı daha sonra zamanla daha büyük BT çözümlerinin uygulanmasına geçmelidir.
Taşımacılık ve lojistik endüstrisindeki şirketler ve müşterileri, iş süreçlerinin otomasyonundan nasıl yararlanabilir?
Öncelikle, müşteriye değer katmayan, monoton, tekrarlanan, ancak standartlaştırılmış ve iyi tanımlanmış iş sürecini tanımlamanız gerekir. Bu tür görevler arka ofis, muhasebe veya işletme bölümlerinde bulunabilir. Örnek olarak, satış departmanının müşterilere hizmetlerini göstere biliriz. Burada tekrarlanan işlemler otomatikleştirilse müşterilerle işbirliğini güçlendirmek ve satışları arttırmak için ek zaman elde edersiniz.
Bunun için önce analiz yapılmalı, otomasyon yöntemleri aranmalı, yöntemin etkinliğini test edilmeli ve daha sonra uygulanmalıdır. Başarılı olursa, bu araçları tüm işlemlerde kullanabilirsiniz. Bu, otomasyondan alınan verimi artıracaktır.
Otomasyon yöntemlerinin aranması ve seçilmesinde araçları ve yeteneklerini bilen insanların deneyimi büyük rol oynuyor. Çalışanların yaratıcılığı süreçlerin kolaylaştırılmasında etkin rol alıyor.
İş süreçlerinin otomasyonu, hızla değişen modern dünyada gelişmenizi sağlar. Ayrıca, otomasyon bir şirketin herhangi bir sektörde başarılı bir şekilde geliştirilmesi için önkoşuldur.