DFDS Akdeniz İş Birimi Başkanı Lars Hoffmann, "Lojistik merkezleri doğru konumlandırıldığında Türkiye’nin lojistik merkezi olarak avantaj sağlayabileceğini öngörüyoruz. Özellikle gıda sektöründe fırsatlar yakalanabilir" dedi.
DFDS Akdeniz İş Birimi Başkanı Lars Hoffmann, lojistik sektörünün pandemideki durumu ve geleceği hakkında Habertürk'e özel açıklamalarda bulundu. Pandemi sürecinde minimum insan temasının öne çıkmasıyla beraber intermodal tedarik zinciriyle ilgili çözümlerin önem kazandığını belirten Hoffmann, "Lojistikte yapay zeka ve nakliyede insansız ulaşım araçlarının kullanımı daha da yaygınlaşacak" dedi. Türkiye'nin konumunun avantajlı olduğunu anlatan Hoffmann, "Lojistik merkezleri doğru konumlandırıldığında Türkiye’nin lojistik merkezi olarak avantaj sağlayabileceğini öngörüyoruz. Özellikle gıda sektöründe fırsatlar yakalanabilir" dedi. Hoffman, KAGİDER ile yaptıkları işbirliği hakkında da konuşarak, 50 kadın girişimcinin ürünlerini yurtdışına ücretsiz taşıdıklarını bildirdi.
Tüm sektörleri derinden etkileyen koronavirüs pandemisi, lojistik sektöründe de kendini hissettirdi. Tedarik zincirlerinin aksamaması için operasyonlarını pandemiye rağmen kesintisiz sürdüren sektörde, teknolojinin desteği ile yeni çözümler ortaya çıkmaya başladı. Öte yandan, her sektörde olduğu gibi, lojistikte de şirketler girişimciliğin gücünden yararlanarak fark yaratacak projeler üzerinde çalışmalarını sürdürüyor.
Tüm bu konuları ve lojistik sektörünün geleceğini DFDS Akdeniz İş Birimi Başkanı Lars Hoffmann ile konuştuk.
Lars Hoffmann, pandemi sürecinde minimum insan teması ile ticaretin öne çıkmasıyla beraber bu bağlamda yeni lojistik çözümler ve intermodal tedarik zinciriyle ilgili rekabet yaratacak yaratıcı çözümlerin öne çıkacağını belirtti.
Bu yönde yatırımların büyük önem taşıdığını anlatan Hoffmann, "Pandemi sürecinde intermodali kullanan müşteriler yüzde 45 arttı. Demiryolu operatörü primeRail ile Köln’de hayata geçirdiğimiz yeni ”Intermodal Taşımacılık Yetkinlik Merkezi” yeni çözümler üretecek" dedi.
Bu noktada, günümüzde lojistik sektöründe yükselen bir trend olan intermodal taşımacılığın, aynı taşıma aracı veya kabı ile iki
veya daha fazla taşımacılık modu kullanılarak yapılan, mod değişimlerinde araç veya kap içindeki yüklerin herhangi bir el temasına tâbi tutulmadığı taşımacılık sistemi olduğunu belirtelim.